FANDOM

Bitwa pod Aldersbergiem - bitwa w czasie II Wojny z Nilfgardem pomiędzy armią Nilfgaardu a połączonymi oddziałami Lyrii i Aedirn.

Po wybuchu wojny i klęsce w Dol Angra, Meve i Demawend stale wycofywali się wraz ze swymi armiami, nie mogąc zewrzeć frontu do bitwy. Dopiero pod murami Aldersbergu zdecydowali się wydać bitwę armii prowadzonej przez Menno Coehoorna.

Jako że na starcie kampanii armie Królestw Północy poniosły znaczne straty, a do tego musiały wydzielić znaczne siły do ochrony tyłów, do bitwy stanęło tylko 5-6 tys. żołnierzy, w tym 1200 rycerzy. Nilfgardczycy rzucili 13 tys. ludzi, w tym 10 elitarnych chorągwi pancernych (prawdopodobnie ok. 2000 koni).

Bitwa prawdopodobnie kończy się dość szybko, druzgoczącym zwycięstwem wojsk Nilfgardu. Menno Coehoorn zdobywa Aldersberg i rusza ku Vengerbergowi, Demawend ucieka do Temerii, Meve zaś ukrywa się i rozpoczyna wojnę podjazdową.

- Po kapitulacji Rivii armia Nilfgaardu w niebywałym tempie poszła na północ, prawie nie napotykając oporu. Wojska Demawenda i Meve wycofywały się, nie mogąc zewrzeć frontu do decydującej bitwy. Nilfgaardczycy doszli do Aldersbergu. By nie dopuścić do blokady twierdzy, Demawend i Meve zdecydowali się przyjąć bitwę. Pozycja ich armii nie była najlepsza...
Czas pogardy

Pozostałe pięć lub sześć tysięcy - w tym nie więcej niż tysiąc dwustu rycerzy - przyjęło bitwę na polach pod Aldersbergiem. Coehoorn rzucił na nich trzynastotysięczną armię, w tym dziesięć chorągwi pancernych, kwiat nilfgaardzkiego rycerstwa. A teraz cieszy się, ryczy, wali buzdyganem o udo i woła o piwo... Wiktoria! Wielka mi sensacja.
Czas pogardy

Zadania specjalne. Huta w Gulecie, z wielkimi pieca­mi. Fryszarki, huta galmanu i wielka kuźnica żelaza w Eysenlaan, pięćset centnarów rocznej produkcji. Konwisarnie i manufaktury wełniane w Aldersbergu. Młyny sło­dowe, gorzelnie, tkalnie i farbiarnie w Vengerbergu...
Zdemontować i wywieźć.

Czas pogardy

Drogą, hurkocąc i wzbijając tumany kurzu, ciągnęła długa kolumna maszyn oblężniczych. Na wciąż broniący się Aldersberg. I na Vengerberg, stolicę króla Demawenda.
Czas pogardy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki