Fandom

Wiedźmińska Wiki

Bitwa pod Armerią

3739stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Bitwa pod Armerią - to jedna z wielu bitew II Wojny Północnej.

Geneza: Edytuj

Wydzielony z armii Temerii, cintryjski korpus wraz z pomocniczymi oddziałami temerskimi pod dowództwem marszałka Vissegerda wciąż wycofywał się przed idącą na wschód armią Nilfgaardu, która dokonała inwazji na Brugge. Vissegerd, choć kwaterę główną miał pod Mayeną, rozłożył obóz pod Armerią nad Iną i ograniczył się do działań zaczepnych m.in. znosząc nilfgaardzki zagon, który zaatakował obóz bruggeńskich uchodźców nad Chotlą.

Przebieg: Edytuj

Wysunięte oddziały nilfgaardzkie chciały zaskoczyć Vissegerda atakując w nocy jego obóz pod Armerią. Jednakże wojska cintryjsko-temerskie zostały zaalarmowane o niebezpieczeństwie przez zbiegających z obozu Geralta i Jaskra. W pośpiechu cintryjski korpus zerwał się na nogi i wyszedł wrogowi naprzeciw. Doszło do bitwy kawaleryjskiej, w której dwie armie starły się ze sobą w szarży. Bitwa pod Armerią była (najprawdopodobniej) nierozstrzygnięta. Nie brały w niej udziału znaczniejsze siły inwazyjnej armii Nilfgaardu z Brugge, a jedynie połączone oddziały walczące w Sodden. Po starciu zapewne wycofały się za Chotlę czekając, aż przybędą główne siły. Vissegerd, zdając sobie sprawę z przewagi wroga i z tego, iż Chotla wcale go nie chroni, wycofał się pod Mayenę.

Więcej w Fandom

Losowa wiki