FANDOM

Bitwa w dolinie Marnadal - Jedna z bitew I Wojny Północnej, rozegrana pomiędzy armiami Nilfgaardu i Cintry. Przegrana Cintry spowodowała zajęcie tego kraju przez cesarskie wojska.

Wojska Cintry, stawiły się rzeczonej Dolinie, zostały jednak szybko otoczone przez armię Nilfgaardu, oraz zdziesiątkowane. Zginął w niej król Cintry, Eist Tuirseach. Calanthe, zdołała zebrać wokół siebie i sztandaru kogo tylko zdołała, przedarła się przez pierścień i uciekła do Cintry. Bezpośrednim następstwem jest Rzeź Cintry.

- Nilfgaardczycy weszli tam przez przełęcze - zaczął po chwili milczenia. - Były ich tysiące. Otoczyli wojska Cintry w dolinie Marnadal. Doszło do bitwy, trwającej cały dzień, od świtu do zmierzchu. Ci z Cintry stawali dzielnie, ale zdziesiątkowano ich. Król poległ, a wówczas ich królowa...
- Calanthe.
- Tak. Nie dopuściła do popłochu, nie pozwoliła, by poszli w rozsypkę, zebrała wokół siebie i sztandaru kogo tylko zdołała, przebili się przez pierścień, wycofali za rzekę, w stronę miasta. Kto zdołał.

Miecz przeznaczenia

Więcej z Fandomu

Losowa wiki