FANDOM

Bleobheris albo Wielki Bleobheris – święty dąb, którym opiekują się miejscowi druidzi. Według legendy jest on najstarszym dębem, który wykiełkował z wyrzuconego przez fale Żołędzia zanim te ziemie zamieszkały jakiekolwiek rasy humanoidów. Polana pod Bleobherisem, zwana przez druidów Miejscem przyjaźni, słynie jako miejsce spotkań towarzysko-kulturalnych przedstawicieli wszystkich ras i stanów.

Polana pod dębem Bleobherisa, miejsce częstych wieców, postojów podróżnych i spotkań wędrowców, słynęła z tolerancji i otwartości. Opiekujący się wiekowym drzewem druidzi zwali polanę "Miejscem przyjaźni" i chętnie gościli tu każdego.
Krew elfów

- Pokój, pokój! - siwowłosy druid w białej szacie ostrym, władczym głosem zażegnał awanturę. - Nie godzi się, moi panowie! Nie tu, nie pod konarami Bleobherisa, dębu starszego od wszystkich sporów i zwad tego świata! I nie w przytomności poety Jaskra, którego ballady winny uczyć nas miłości, nie kłótni.
Krew elfów

Ha, nawet na żywej korze świętego Bleobherisa, spójrzcie jeno, o, tuż nad głową pana poety, wyrzezany kozikiem ohydny wyraz.
Krew elfów

- Wszyscy jesteśmy dziećmi Matki Ziemi (…) Pamiętajmy o tym, zebrani tu, w Miejscu Przyjaźni. I nie spierajmy się, kto z nas był tu pierwszy, bo pierwsza była wyrzucona przez fale Żołądź, a z Żołędzi wykiełkował Wielki Bleobheris, najstarszy z dębów. Stojąc pod konarami Bleobherisa, wśród jego odwiecznych korzeni, nie zapominajmy o naszych własnych, braterskich korzeniach, o ziemi, z której te korzenie wyrastają.
Krew elfów

Nimue zatrzymała się przed wiszącym najbliżej drzwi obrazem przedstawiającym grupę zebraną pod ogromnym drzewem. Spojrzała na płótno, potem na Condwiramurs, a jej milczące spojrzenie było nadzwyczaj wymowne.
– Jaskier – adeptka, z miejsca połapawszy się w czym rzecz, nie kazała jej czekać – śpiewa ballady pod dębem Bleobherisem.

Pani Jeziora

Ciekawostki i inne informacje Edytuj

  • Polana pod dębem Bleobherisa była też miejscem występu słynnego trubadura Jaskra, dwa lata po Rzezi Cintry nawiązującego do historii wiedźmina Geralta i dziecka niespodzianki; występ ten wplątał trubadura w środek bezwzględnych poszukiwań księżniczki z Cintry, zainteresowanie którą wykazywało wiele wpływowych i niebezpiecznych osób.
  • Były na nim powypisywane wyrazy, czasami niecenzuralne.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki