FANDOM

Kehl

Kehl, jedyny znany z imienia bobołak

Bobołak – humanoidalny stwór porośnięty futrem, niewielkiego wzrostu.

Ważniejsze postaci Edytuj

Jeździec był Bobołakiem.
– Będę mówił krótko – zawołał, nie zsiadając z konia. Jego małe, błyszczące oczka migotały, wpół skryte w futrze, porastającym twarz. – Jestem obecnym dowódcą grupy, którą tam widzicie. Dziewięciu Bobołaków, pięciu ludzi, trzech Vranów, jeden Elf.

Droga, z której się nie wraca, w zbiorze Coś się kończy, coś się zaczyna

Bobołak błysnął szpiczastymi zębami, prostując w siodle swą maleńką postać.

Bobołak pochylił się, spojrzał na czarodziejkę znad końskiego karku. Nie był młody – futro miał już prawie popielate, upstrzone białymi kosmykami.

Namnożyło się wszelkiego plugastwa. W Mahakamie, w górach, aż roi się od bobołaków.
Głos rozsądku 1, w zbiorze Ostatnie życzenie

– (...) Tedy wojna, panie. Jak dawniej. Nie nowina nam, nie? Żyły w górach bobołaki, gdzie one teraz? Po lasach kołaczą się jeszcze dzikie elfy i dziwożony, ale i z tymi koniec będzie niebawem. (...)
– (...) Ocean jest większy niż jakakolwiek puszcza, w głąb której zepchnęliście elfów. Jest trudniej dostępny niż jakiekolwiek góry i wąwozy, w których masakrowaliście bobołaków. A tam, na dnie oceanu, mieszka rasa, używająca zbroi, znająca tajniki obróbki metali. Strzeż się, Agloval.

Miecz przeznaczenia

Dane z innych źródeł Edytuj

Gra Wyobraźni:

  • Bobołaki są rasą istot inteligentnych, które stworzyły swoją własną, oryginalną cywilizację. Obecnie prawie wytępione, kiedyś zamieszkiwały wioski wśród gór, głównie masywu Amell. Starały się zasymilować z ludźmi – niestety, bez rezultatów. Zazdrośnie strzegły swych górskich krain, przeszkadzając w budowie kopalń i szybów. Regularnie masakrowały je więc karne ekspedycje okolicznych władców.

    Bobołak przypomina humanoidalnego bobra. Jest wzrostu krasnoluda, cały porośnięty futrem, ma małe oczka i szpiczaste zęby. Używa ubrań, zbroi, broni, zna język wspólny.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki