FANDOM

Kehl.jpg

Kehl, jedyny znany z imienia bobołak.

Bobołak - humanoidalny stwór porośnięty futrem, niewielkiego wzrostu.

Ważniejsze postaci Edytuj

Jeździec był Bobołakiem.
- Będę mówił krótko - zawołał, nie zsiadając z konia. Jego małe, błyszczące oczka migotały, wpół skryte w futrze, porastającym twarz. - Jestem obecnym dowódcą grupy, którą tam widzicie. Dziewięciu Bobołaków, pięciu ludzi, trzech Vranów, jeden Elf.

Droga, z której się nie wraca, w zbiorze Coś się kończy, coś się zaczyna

Bobołak błysnął szpiczastymi zębami, prostując w siodle swą maleńką postać.

Bobołak pochylił się, spojrzał na czarodziejkę znad końskiego karku. Nie był młody - futro miał już prawie popielate, upstrzone białymi kosmykami.

Namnożyło się wszelkiego plugastwa. W Mahakamie, w górach, aż roi się od bobołaków.
Wiedźmin

- (...) Tedy wojna, panie. Jak dawniej. Nie nowina nam, nie? Żyły w górach bobołaki, gdzie one teraz? Po lasach kołaczą się jeszcze dzikie elfy i dziwożony, ale i z tymi koniec będzie niebawem. (...)
- (...) Ocean jest większy niż jakakolwiek puszcza, wgłąb której zepchnęliście elfów. Jest trudniej dostępny niż jakiekolwiek góry i wąwozy, w których masakrowaliście bobołaków. A tam, na dnie oceanu, mieszka rasa, używająca zbroi, znająca tajniki obróbki metali. Strzeż się, Agloval.

Miecz przeznaczenia

Dane z innych źródeł Edytuj

Gra Wyobraźni:

  • Bobołaki rasą intelignetnych istot, którym udało się stworzyć swoją własną cywilizację. Z wyglądu bobołak przypomina bobra o humanoidalnych kształtach i wzroście krasnoluda, w całości pokryty jest futrem. Charakterystyczne są małe oczy oraz szpiczaste zęby. Niegdyś bobołaki zamieszkiwały Góry Amell, obecnie rasa ta jest na wymarciu. Istoty te posługują się znanymi ludziom językami. Niejednokrotnie dochodziło do nieudanych prób asymilacji z ludźmi. Bobołaki zazdrośnie strzegły swych górskich ziem i przeszkadzały w budowie kopalń.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki