FANDOM

Boholt

Boholt w komiksie

Boholt - najemnik i jednocześnie najstarszy członek grupy Rębaczy z Crinfrid. W jego towarzystwie należy na siebie szczególnie uważać. Upodobał sobie zwrot "proszę waszmości", którego często używa. W opowiadaniu Granica możliwości poluje wraz z kompanami Niszczuką i Zdzieblarzem oraz Yarpenem na zielonego smoka na zlecenie króla Niedamira.

Dane z pozostałych źródeł Edytuj

W filmie i w serialu w rolę Boholta wcielił się Marian Glinka.

W grze Wiedźmin 2: Zabójcy Królów jeden z Rębaczy - Zdzieblarz - którego spotykamy na początku rozgrywki informuje, że Boholt cierpi na amnezję. Po uderzeniu głową o kamień podczas polowania na Złotego Smoka stracił pamięć i, jak to podsumował Zdzieblarz: "Tylko by żarł i srał, nawet na baby nie ma ochoty!".

- No i patrzcie - rzekł najstarszy z Rębaczy, Boholt, ogromny i zwalisty niczym pień starego dębu.
Miecz przeznaczenia

(...) rzekł Boholt, drapiąc się w byczy kark, z którego przed chwilą odpiął skórzaną obrożę najeżoną stalowymi ćwiekami.
Miecz przeznaczenia

Boholt, podpierany przez krasnoludów, z trudem wgramolił się na siodło, ciężki i pałubowaty od zbroi i nałożonych na nią skórzanych ochraniaczy.
Miecz przeznaczenia

Boholt, mocno odchylony w siodle. zdołał zatoczyć koniem, ciągnąc wodze zębami, ponownie zaatakował. Smok (...) rzucił się na Boholta (...) Boholt, miotając głową, usiłował manewrować rozgalopowanym koniem, ale smok (...) Chytrze zachodząc Boholta od lewej, by utrudnić mu cięcie, zdzielił go pazurzastą łapą. Koń stanął dęba i rzucił się w bok, Boholt wyleciał z siodła gubiąc miecz i hełm, runął do tyłu, na ziemię, waląc głową o głaz.
Miecz przeznaczenia

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki