Fandom

Wiedźmińska Wiki

Borch Trzy Kawki

3742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze5 Udostępnij

Herb Borch Trzy Kawki.png

Herb Borcha Trzy Kawki

Mój znajomy czarodziej zwykł był mawiać, że w naturze każda istota ma swoją kontynuację i przetrwa, takim czy innym sposobem. Koniec jednego to początek drugiego, nie ma granic możliwości, przynajmniej natura nie zna takich.
— Borch do Geralta

Villentretenmerth, zwany też Borch Trzy Kawki - Jest złotym smokiem, który może przybrać postać dowolnej istoty. Spotyka go na swojej drodze wiedźmin Geralt. Gdy smok przybiera postać rycerza Borcha, w ślad za nim podążają dwie piękne wojowniczki (Tea i Vea) z Zerrikanii, których zadaniem jest jego ochrona, gdyż nie nosi on ze sobą żadnej broni.

Gwint-smok.PNG

Borch - karta do gwinta.

...miał kędzierzawe, gęste, kasztanowate włosy, brunatną tunikę na watowym, wysokie, jeździeckie buty. I żadnej broni.
Miecz przeznaczenia

- A ja - nieznajomy w brunatnej tunice wskazał na wyblakły herb na przodzie ubioru przedstawiający trzy czarne ptaki siedzące w równym rzędzie pośrodku jednolicie złotego pola - jestem Borch, zwany Trzy Kawki.
Miecz przeznaczenia

Na niewysokim pagórze siedziało stworzenie. Siedziało, wyginając w regularny łuk długą, smukłą szyję, skłoniwszy wąską głowę na wysklepioną pierś, oplatając ogonem przednie, wyprostowane łapy. Było w tym stworzeniu, w pozycji, w jakiej siedziało, coś pełnego niewysłowionej gracji, coś kociego, coś, co zaprzeczało ewidentnie jego gadziej proweniencji. Niezaprzeczalnie gadziej. Stworzenie było bowiem pokryte łuską, wyraźną w rysunku, błyszczącą rażącym w oczy blaskiem jasnego, żółtego złota. Bo stworzenie siedzące na pagórku było złote - złote od czubków zarytych w ziemię pazurów po koniec długiego ogona, poruszającego się leciutko wśród porastających pagórek ostów. Patrząc na nich wielkimi, złotymi oczami, stworzenie rozwinęło szerokie, złociste, nietoperze skrzydła i tak trwało nieruchome, każąc się podziwiać.
Miecz przeznaczenia

Gwent villentrenmerth alt.png

Alternatywna karta do gwinta.

Zza pierścienia głazów wynurzył się połyskujący złotem długi pysk, smukła szyja uzbrojona rzędem trójkątnych, zębatych wyrostków, szponiaste łapy. Złe, gadzie oczy z pionową źrenicą patrzyły spod rogowatych powiek.
Miecz przeznaczenia

- Moje imię w wolnym przekładzie na wasz język oznacza Trzy Czarne Ptaki - wyjaśnił smok.
Miecz przeznaczenia

Dane z komiksówEdytuj

- ...Cudza własność, a ty łapę wyciągasz?
- Kto wy? Broni nie nosicie?
- Oj, to niedobrze...
- Moja broń chodzi za mną.

Granica możliwości (komiks)

- Co w tym dziwnego? Lubią i ciebie. Dlaczego wy, wolne wojowniczki, jeździcie z tym opojem?
- Bo on jest... Najpiękniejszy.

Granica możliwości (komiks)

Dane z pozostałych źródeł Edytuj

FilmEdytuj

W filmie i w serialu w rolę Borcha wcielił się Andrzej Chyra.

Wiedźmin 2: Zabójcy KrólówEdytuj

Dowiadujemy się że Villentretenmerth jest ojcem Saesenthessis. Nadmienia ona również, że Borch miał dar jasnowidzenia i zaszczepił w niej miłość do wszystkich istot żywych.

GaleriaEdytuj

FilmEdytuj

KomiksEdytuj

NieoficjalneEdytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Borch, lub Trzy Kawki, to także polski herb szlachecki, w którym widnieją trzy czarne kawki.

Więcej w Fandom

Losowa wiki