FANDOM

Braenndriada, naprawdę nazywa się Mona i jest człowiekiem, podczas wydarzeń z opowiadania Miecz Przeznaczenia miała ok. 16 lat, została wychowana wśród driad, świetnie posługuje się łukiem. Brzechwy jej strzał tworzyły pióra lotek kury bażanta barwione na żółto w wywarze z kory. Z jej ręki zginął Marck, kiedy przypadkowo, podczas ucieczki z Ciri, trafił do Brokilonu. Z nienależącego do kanonu opowiadania "Coś się kończy, coś się zaczyna" dowiadujemy się, że wyszła za barona Freixeneta.

Właśnie ta trzecia, wysuwając się błyskawicznie z boku, podniosła jego miecz. Ta miała włosy w kolorze miodu, ściągnięte opaską z sitowia. Kołczan pełen strzał kołysał się na jej plecach.
Miecz przeznaczenia

Nie wyglądała na więcej niż szesnaście lat, a nie mogła być w Brokilonie dłużej niż sześć, siedem - gdyby trafiła tu wcześniej, maleńkim dzieckiem lub wręcz niemowlęciem, nie rozpoznałby już w niej człowieka. Niebieskie oczy i naturalnie jasne włosy zdarzały się i u driad.(...)Ale Geralt był pewien, że Braenn nie miała w sobie ani kropli krwi driad. Nie miało to zresztą większego znaczenia. Krew czy nie, obecnie była driadą.
Miecz przeznaczenia

Spojrzał na brzechwę strzały. Były na niej pręgowane pióra z lotek kury bażanta barwione na żółto w wywarze z kory.
Miecz przeznaczenia

Biedny giermek rycerza Voymira, który miał nieszczęście nadziać się na Braenn i jej towarzyszki. Szczeniak nie wiedzący zapewne co to kobieta, pomaga w ucieczce zielonookiej smarkuli (...) po to, by paść od strzały farbowanej driady, która zapewne nie wie, co to mężczyzna. Ale już umie zabijać.
Miecz przeznaczenia

- Mona! - jęknęła. - Jestem Mona! Pani Eithne! Ja...
- Dość tego - rzekła ostro Eithne. - Dość. Panuj nad sobą, Braenn.

Miecz przeznaczenia