Fandom

Wiedźmińska Wiki

Brama do Starej Wyzimy

3741stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Brama na Groblę
Brama do Starej Wyzimy

Brama do Starej Wyzimy lub Brama na Groblę (nazwa zależna od tego, gdzie Geralt znajduje się w danej chwili) - brama znajdująca się między przejściem na Groblę i do Starej Wyzimy w grze komputerowej "Wiedźmin".

Rola w grze Edytuj

Stanowi jedną z ostatnich rzeczy, jaką widzą wywożone do Starej Wyzimy ofiary epidemii Catriony. Po raz pierwszy Geralt widzi ją w akcie II na Grobli na drugim końcu pomostu naprzeciwko bramy do Wyzimy Klasztornej, gdy do niej podchodzi, uaktywnia się przerywnik filmowy, w którym rozbrzmiewa komentarz wiedźmina na temat Starej Wyzimy. Brama jest strzeżona przez dwóch knechtów Zakonu Płonącej Róży (dubbingowanych przez Adama Cywkę), którzy nie przepuszczą Geralta, "bo rozkaz jest", na co wiedźmin odpowiada "Teraz rozumiem, dlaczego wygraliśmy wojnę". Pozostaje ona zamknięta zarówno w akcie II, jak i akcie III, tego faktu nie zmienia nawet zamordowanie tych rycerzy (poza tym łowca głów będzie potem ścigał gracza za ich zabicie).

W akcie V nikt jej już nie strzeże i zostaje ona otwarta i można z niej skorzystac tylko raz: po jej przekroczeniu Geralt wkroczy do Starej Wyzimy i nie będzie mógł już wrócic na Groblę. Jednak w trakcie pobytu na Grobli z Bramy do Starej Wyzimy będą wychodzic gromady buntowników Scoi'atel, przyjaźnie lub wrogo nastawionych w zależności od decyzji gracza w zadaniu "Wolne elfy" w akcie IV. Po wejściu do Starej Wyzimy Geralt ma oznaczoną na mapie tego miasta bramę na Groblę i może do niej dotrzec, lecz jest ona zamknięta bez żadnej możliwości otwarcia jej.

Więcej w Fandom

Losowa wiki