Fandom

Wiedźmińska Wiki

Brama do Wyzimy Handlowej

3737stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Places Trade Quarter gate.png

Brama do Wyzimy Handlowej

Places Trade Quarter gate inside.png

Brama do Wyzimy Klasztornej

Brama do Wyzimy Handlowej albo Brama do Wyzimy Klasztornej (w zależności od tego, po której stronie gracz się znajduje) - brama położona między przejściem do Wyzimy Klasztornej i Handlowej.

W akcie II jest cały czas zamknięta i nie istnieje możliwośc jej otworzenia. Wokół niej skupia się życie organizacyjne straży miejskiej Wyzimy Klasztornej - odbywają się tutaj bowiem treningi w walce wręcz wykonywane przez rekrutów straży miejskiej, którzy niezbyt chętnie palą się do tego ("Żeby mi się chciało tak, jak mi się nie che" - to jeden z komentarzy znudzonych albo zmęczonych wojaków). Na placu cwiczebnym przesiaduje zwykle kapitan straży Vincent Meis, a niedaleko bramy znajduje się loszek miejski i dom pasera Talara. Można porozmawiac ze strażnikami pilnującymi bramy - powiedzą oni Geraltowi o budynkach spotykanych w mieście i dostarczą poszlaki do zadania "Podejrzany: Vincent Meis", kiedy na pytanie o Salamandrze zareaguje: "Idź stąd wiedźminie. Kapitan zabronił o tym gadac". W akcie III nic się nie zmienia poza tym, że brama zostaje otwarta i można wchodzic do Wyzimy Handlowej. Z kolei po swojej drugiej stronie jest strzeżona przez dwóch gwardzistów i znajduje się zaułku - oprócz tego nie ma w jej okolicach niczego szczególnego.

W epilogu gracz rozpoczyna ostatni rozdział gry właśnie od tej bramy (tym razem znowu zamkniętej). Niedaleko niej znajdują się Jaskier oraz królowie Foltest i Radowid V Srogi. To tutaj rozpoczyna się zadanie "Popioły Wyzimy".

Więcej w Fandom

Losowa wiki