FANDOM

Księstwo Bremervoord
Stolica Bremervoord
Ustrój polityczny monarchia
Głowa państwa Książe Agloval
Jednostka monetarna Talar Cidaris
Język urzędowy Język Wspólny

Herb
nieoficjalny

Nieoficjalny herb Bremervoord
Propozycja herbu Bremervoord.

Flaga
nieoficjalna

Nieoficjalna flaga Bremervoord
Propozycja flagi Bremervoord.

OrteliusBremervoord.png

Księstwo Bremervoord na Mapie Orteliusa

Bremervoord - przylądek oraz księstwo, nadmorska dziedzina księcia Aglovala, leżąca na zachód od Dol Adalatte. Kraina kwitnąca dzięki handlowi perłami i owocami morza, od pewnego jednak czasu mająca problemy z tajemniczym, podwodnym zagrożeniem, którego zbadania podjął się wiedźmin Geralt. Na krańcu przylądka znajdują się Smocze Kły (dwie wulkaniczne rafy).

Księstwo jest wasalem królestwa Cidaris.

GospodarkaEdytuj

Gospodarka księstwa opiera się głównie na handlu perłami i owocami morza oraz rybołówstwie.

ReligiaEdytuj

Popularne są wyznania z reszty kontynentu, czyli Melitele, Kreve, Proroka Lebiody i Wiecznego Ognia. Możliwe, że dzięki kontaktom handlowym ze Skellige rozwinął się tu kult Frei.

KulturaEdytuj

Mieszkańcy księstwa to raczej spokojni i gościnni ludzie związani z morzem.

Siły zbrojneEdytuj

Księstwo posiada pewne siły zbrojne, za pomocą których książe Agloval chciał prowadzić wojnę z morskim ludem , lecz nie ma informacji na temat liczebności wojska Bremervoord.

Mapa brokilon.JPG

Mapa Bremerwoord (wersja z dnia 09.07.2006)

Dane z książek SapkowskiegoEdytuj

Zamiast tego pojechali nad morze, do Bremervoord. Niestety, oprócz rokującej mało szans na powodzenie afery miłosnej księcia Aglovala i syrenki Sh'eenaz, wiedźmin nie znalazł zajęcia.
Miecz przeznaczenia

Opuścili kamienisty przylądek, pożegnali urwiste, poszarpane klify nad plażami, dziwaczne formacje wysieczonych przez fale i wichry wapiennych skał. Ale gdy zjechali w ukwieconą i zieloną dolinę Dol Adalatte, nadal mieli w nozdrzach zapach morza, a w uszach huk przyboju i przeraźliwe, dzikie wrzaski mew.
Miecz przeznaczenia

Od Gór Sinych po Bremervoord krążą po lasach elfie komanda, to już nie mała partyzantka, to wojna.
Krew elfów

A z przylądka Bremervoord dostrzeżono widmowy statek, a na jego pokładzie upiora - czarnego rycerza w hełmie ozdobionym skrzydłami drapieżnego ptaka.
Czas pogardy

Triss Merigold drgnęła, odwróciła się, próbując przebić wzrokiem tłok i siny dym, szczelnie wypełniające główną salę tawerny. Wreszcie wstała zza stołu, z lekkim żalem porzucając filet z soli z masełkiem sardelowym, lokalny przysmak i prawdziwy delikates. Po tawernach i oberżach Bremervoord włóczyła się jednak nie po to, by jeść delikatesy, lecz by zdobywać informacje. Poza tym musiała dbać o linię.
Wianuszek ludzi, w który przyszło jej się wcisnąć, był już gęsty i zbity - w Bremervoord ludzie kochali opowieści i nie przepuszczali żadnej okazji, by posłuchać nowej. A licznie przybywający tu żeglarze nigdy nie zawodzili - zawsze mieli nowy i świeży repertuar morskich bajań i historyjek. Rzecz jasna, w przeważającej większości zełganych, ale to przecież nie miało najmniejszego znaczenia. Opowieść to opowieść. Ma swoje prawa.

Wieża Jaskółki

Słuchacze, w większości mieszkańcy Bremervoord i Cidaris, w większości żyjący z morza i egzystencją od niego zależni (...)
Wieża Jaskółki

Więcej z Fandomu

Losowa wiki