Fandom

Wiedźmińska Wiki

Brenna

3735stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Brenna - wieś znajdująca się na południe od Mariboru w Temerii, w widłach Chotli. Rozegrano pod nią bitwę, dzięki której wieś stała się sławna. Rok przed bitwą została spalona przez Wiewiórki, więc w czasie batalii osada nie istniała. Nie przeszkodziło to jednak, w nazwaniu największego starcia Nilfgaardu z wojskami Nordlingów bitwą pod Brenną. Wieś odbudowano, a w późniejszych latach, Brenna stała się jedną z najlepiej prosperujących miejscowości w Temerii.

Opodal owego błonia, miejsca srogiej bitwy, w której cała niemal nilfgaardzka moc Północy starła się z całą niemal potęgą nilfgaardzkiego najeźdźcy, dwie były rybackie wioski: Stare Pupy i Brenna. Ponieważ jednak wówczas Brenna do gruntu była spalona, przyjęło się zrazu mówić o "bitwie pod Starymi Pupami". Dziś wszelako nikt nie mówi inaczej, niż tylko "bitwa pod Brenną", a dwie po temu są przyczyny. Primo, odbudowana Brenna wielką dziś i prosperowną jest osadą, a Stare Pupy się przez czasem nie osiedziały i ślad po nich zarósł pokrzywą, perzem i łopuchem.
Pani Jeziora

Kto tamte okolice zna, ten snadnie rzecz całą imaginować sobie może, tym zaś, co mnie bywali, odsłonię, że lewe skrzydło wojska królewskiego tego sięgało miejsca, gdzie dziś osada Brenna się znajduje. Czasu bitwy nijakiej osady tam nie było, bo roku łońskiego przez elfy Wiewiórki z dymem puszczona była i do gruntu zgorzała.
Pani Jeziora

CiekawostkiEdytuj

  • Brenna jest aluzją do słowiańskiej twierdzy Brenny (powstała w VIII wieku na terenie Brandenburgii).
  • Brenna to również niewielka wieś na Śląsku Cieszyńskim (ok. 6000 mieszkańców).
  • Pochodzenie imienia Brenna: celtyckie.

Brenna.jpg

Położenie wsi Brenna

Więcej w Fandom

Losowa wiki