Fandom

Wiedźmińska Wiki

Brisingamen

3739stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Brisingamen – ogromny, około stopięćdziesięcio karatowy brylant, element naszyjnika zdobiącego szyję posągu Modron Freyji, Wielkiej Matki. Posąg znajduje się na Skellige, w świątyni bogini na wyspie Hindarsfjall.

Yennefer potrzebowała go do skonstruowania telekomunikacyjnego megaskopu, dzięki któremu mogła skontaktować się z osobami, które posiadały pewne ważne informacje dotyczące Ciri. Bez tych wiadomości czarodziejka nie mogła opracować planu ratowania dziewczyny z domniemanych łap czarodzieja Vilgefortza.

(...) Weszli do środka, do wnętrza rozświetlanego słupami światła bijącymi z wysoko umieszczonych witraży.Jeden z takich słupów oświetlał ołtarz. - Do stu morskich diabłów - mruknął Crach an Craite. - Zapomniałem, jaki on jest wielki, ten Brisingamen. Nie byłem tu od dziecka... Za to można by chyba kupić wszystkie stocznie z Cidaris. Razem z pracownikami i roczną produkcją. Jarl przesadzał. Ale nie bardzo. (...) Nad złożonymi na piersi dłońmi bogini widoczny był brylant, element złotego naszyjnika. Brylant był lekko błękitny w zabarwieniu. Najczystszej wody. Duży. Na oko jakieś sto pięćdziesiąt karatów.
Wieża Jaskółki

– (...) Nawet gdybym się odważyła, Brisingamenu zdjąć się nie da. Naszyjnik nie ma zapięcia. Jest trwale spojony z posągiem.
Wieża Jaskółki

– Bogini – powiedziała – jest również patronką wieszczek. Jasnowidzek. Telepatek. Symbolizują to jej święte zwierzęta: kot, który słyszy i widzi ukryte, i sokół, który widzi z wysoka. Symbolizuje to klejnot bogini: Brisingamen, naszyjnik jasnowidzenia.
Wieża Jaskółki

Brisingamen, święty klejnot Modron Preyji, nie wisiał już na szyi bogini. Leżał u jej stóp.
Wieża Jaskółki

Więcej w Fandom

Losowa wiki