Fandom

Wiedźmińska Wiki

Bronibor

3732strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Bronibor - wojewoda, członek rady królewskiej Foltesta. Autor dzieła, nazwanego "Przewagi elearów redańskich". W czasie bitwy pod Breną dowodził Temerskimi pikinierami, za pomocą których powstrzymał kontratak nilfgaardzkiej jazdy. Odniósł jednak ciężkie rany i zmarł w szpitalu polowym.

Czytałem 'Historię wojen', napisaną przez marszałka Pelligrama, 'Strategię' diuka de Ruytera, 'Przewagi elearów redańskich' Bronibora...
Krew elfów

- Do diabła - syknął Bronibor, patrząc na zamknięte drzwi. - Nad czym oni tak długo debatują? Dlaczego Fol­test w ogóle zniżył się do negocjacji, dlaczego udzielił audiencji temu nilfgaardzkiemu psu? Należało go ściąć i odesłać Emhyrowi głowę! W worku!
- Na bogów, wojewodo - zachłysnął się kapłan Willemer. - Toć to poseł! Osoba posła jest święta i nietykalna! Nie godzi się...
(...)
- Milczcie, wojewodo - książę Hereward z Ellander skarcił starego wojaka zimnym spojrzeniem.

Czas pogardy

Miało zaś środkowe ugrupowanie w drugiej linii huf rezerwowy - trzy tysiące wyzimskiej i mariborskiej piechoty, nad którą wojewoda Bronibor sprawował komendę.
Pani Jeziora

Jarre, dysząc i niby ryba łapiąc powietrze ustami, zobaczył wojewodę Bronibora defilującego przed frontem na swym pięknym rumaku okrytym płytami pancerza. Sam wojewoda też był w pełnej płytowej. Jego zbroja była szmelcowana w błękitne pasy, dzięki czemu Bronibor wyglądał jak ogromna blaszana makrela.
Pani Jeziora

Więcej w Fandom

Losowa wiki