FANDOM

Bruxawampir odznaczający się rozwiniętą świadomością oraz inteligencją. Nie obawia się światła słonecznego, potrafi powalić przeciwnika za pomocą fali dźwiękowej. Przed falą dźwiękową można się ochronić znakiem Quen, choć nie gwarantuje to stuprocentowej skuteczności (walka z Vereeną). Posiada długie, ostro zakończone kły. Atakuje zarówno w noce jak i we dnie. Występuje pod postacią urodziwej kobiety, przez co często można ją pomylić z rusałką lub najadą. Posiada zdolność zauroczenia oraz telepatii, lecz aby uzyskać władzę nad daną istotą musi regularnie wysysać z niej krew. Ma również możliwość polimorfii w czarnego ptaka lub nietoperza. Podczas walki stara się używać głównie swoich umiejętności, wydając głośne, obezwładniające piski. Po wypiciu krwi z ofiary ma w zwyczaju śpiewać wysokim tonem. Przejawia sympatię do wszelkiego rodzaju ptactwa.

Wiedźmin 3: Krew i Wino

Bruxy w Tossuaint są dość pospolite, jednak nie bardziej niż w okolicach Wyzimy. Są to wampiry spokrewnione z alpem i podatne na te same czynniki; Czarną krew, Księżycowy pył, olej przeciw wampirom, znak Yrden). Jedną z nich Geralt spotyka w piwnicy Corvo Bianco, gdy poszukuje śladów Bestii.