FANDOM

Bez tytułu

Sztandar Burej Chorągwi

Bura Chorągiew – pułk patrolujący okolice Ban Gleán. Lekka jazda należąca do wojska króla Henselta. Łatwo ją poznać po ubiorze – jej członkowie ubrani byli w płaszcze i bobrze kołpaki. To właśnie ona opanowała Górne Aedirn. Jako korpus ekspedycyjny, wchodziła w skład posiłków dowodzonych przez Blenheima Blenckerta, które w bitwie pod Brenną przechyliły szale zwycięstwa na stronę państw Północy.

- Lekka jazda z Ban Gleán - ocenił po chwili. - Tak zwana Bura Chorągiew, poznaję po płaszczach i bobrzych kołpakach. Proszę zachować spokój. Czujność również. Płaszcze i bobrze kołpaki dość łatwo zmieniają właścicieli.
Krew elfów

- Wojsko króla Henselta, mości ciekawski! Pyta dziesiętnik Zyvik, a nie zwykł on pytań powtarzać! Odpowiadać tedy, a żywo! Ktoście są?
Krew elfów

Idą ku nam, ku Kaedwen. Tedy rozkaz dla Burej Chorągwi jest taki: przejść rubież i iść forsowanie na południe, prosto ku Dolinie Kwiatów. We trzy dni mus nam stanąć nad rzeczką Dyfne. (...) Wnet na tamtym brzegu pokarzą się Nilfgaardczycy. Z tymi (...) walki nie podejmować.
Czas pogardy

Zawsze Bura. Gdzie źle się dzieje, Bura. Kogo się posyła jako korpus ekspedycyjny do Temerii? Burą. Zawsze Burą. (...)
Z łomotem, łoskotem i szczękiem, wśród ryku ludzi i kwiku koni Bura Chorągiew zderzyła się z Nilfgaardczykami.

Pani Jeziora

Ciekawostki Edytuj

  • Większość wojowników Burej Chorągwi zginęła w bitwie pod Vergen. Przeżyła tylko drużyna Zyvika, która potem walczyła po raz drugi o Vergen.
  • W grze Wiedźmin 3 znajduje się karta do Gwinta o nazwie Medyczka Burej Chorągwi.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki