Fandom

Wiedźmińska Wiki

Bussy La Valette

3742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij

Boussy.png

Bussy La Valette

"To nie jest mój ojciec."
Bussy do kapłana o królu Folteście.
Bussy La Valette [czyt. busi la walet] - nieślubny syn Marii Luizy La Valette i króla Foltesta, młodszy brat Anais La Valette i przyrodni młodszy brat Arjana La Valette i Addy Białej.

Nie występuje w Sadze, został wspomniany przez Andrzeja Sapkowskiego w opisie króla Foltesta zamieszczonym w spisie władców Temerii na dawnej oficjalnej stronie autora.

Uwaga! Ta sekcja zawiera szczegóły fabuły lub zakończenia utworu.

Po śmierci Foltesta Bussy jest jednym z ważniejszych pretendentów do temerskiego tronu.

Ravanen Kimbolt sam chciał przejąć władzę w Temerii, więc wynajął zbirów do zabicia Bussy'ego i Anais, kiedy karetą byli transportowani do Loc Muinne.

Jednak Lucjusz Maravel zmienił trasę karety, podpisując się jako baron Kimbolt, chciał bowiem oddać je cesarzowi. Podczas porwania Bussy La Valette zginął przypadkiem. Tym samym pozostawił królestwo swojej siostrze Anais.

CiekawostkiEdytuj

  • W Prologu, gdy Królobójca przebrany za ślepego Mnicha mówi mu, aby się przywitał z swoim ojcem, Bussy zaprzecza, że Foltest nim jest - można wnioskować, że z jakiś niewiadomych przyczyn nienawidził Władcę Temerii albo został odpowiednio wmanipulowany przez resztę rodziny.
  • Po jego śmierci tron Temerii może należeć do Anais.
  • Król Foltest i baronowa La Valette ukrywali z początku fakt, iż władca Temerii jest jego prawdziwym ojcem.

Linki zewnętrzneEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki