FANDOM

To nie jest mój ojciec.
— Bussy do kapłana o królu Folteście.[źródło]

Bussy La Valette – nieślubny syn Marii Luizy La Valette i króla Foltesta, młodszy brat Anais La Valette i przyrodni młodszy brat Arjana La Valette i Addy Białej. Po śmierci Foltesta Bussy był jednym z ważniejszych pretendentów do temerskiego tronu.

Ravanen Kimbolt sam chciał przejąć władzę w Temerii, więc wynajął zbirów do zabicia Bussy'ego i Anais, kiedy byli transportowani karetą do Loc Muinne. Lyjus Maravel zmienił jednak trasę karety, podpisując się jako baron Kimbolt – chciał bowiem oddać je cesarzowi. Podczas porwania Bussy La Valette zginął przypadkiem. Tym samym pozostawił królestwo swojej siostrze Anais.

Nie występuje w Sadze, został wspomniany przez Andrzeja Sapkowskiego w opisie króla Foltesta zamieszczonym w spisie władców Temerii na dawnej oficjalnej stronie autora.

Ciekawostki

  • W Prologu, gdy Królobójca przebrany za ślepego Mnicha mówi mu, aby się przywitał z swoim ojcem, Bussy zaprzecza, że Foltest nim jest – można wnioskować, że z jakiś niewiadomych przyczyn nienawidził Władcę Temerii albo został odpowiednio wmanipulowany przez resztę rodziny.
  • Po jego śmierci tron Temerii może należeć do Anais.
  • Król Foltest i baronowa La Valette ukrywali z początku fakt, iż władca Temerii jest jego prawdziwym ojcem.

Linki zewnętrzne

Władcy Temerii Herb Temeria0a Herb Temeria0b

Herb Temeria0c Herb Temeria

DezmodGeddesGardicGoidemarCedricGriffinBienvenu La LouveMedellFoltest
Królowe i książęta-małżonkowie
VinifridaVulpia z BruggeRiannonAdda z CidarisBerengaria ThyssenClarissa z ToussaintRagbard z EllanderHugo z RiviiSancia z Sodden
Inni członkowie dynastii temerskiej
Maria PulcheriaLeticia CharbonneauAmavetFionaAdda TemerskaAdda BiałaBussy La ValetteAnais La Valette