FANDOM

Caed Myrkvid - osiedlili się tam druidzi z Angrenu. Nad lasem kłębiły się ochronne i kamuflujące opary. Na jego obrzeżach rosną głównie olchy i buki, a w środku dominują dęby. Doszło tu do potyczki drużyny wiedźmina i błędnych rycerzy z ludźmi Słowika. Słowik wraz z Schirrú spłonęli tu w Wiklinowej Babie.

Cytaty z książek SapkowskiegoEdytuj

– (...) Nadto, myśmy wraz z grupą napotkanych na granicy pielgrzymów trafili od razu do świętego gaju Myrkvid. A miejsce to budzi strach. Nawet pielgrzymi i chorzy, którzy z najdalszych zakątków wędrują do Myrkvid po uzdrowienie, zatrzymują się w osiedlu niedaleko skraju lasu, nie śmiejąc wchodzić w głąb.
Wieża Jaskółki

– (...) W gaju Myrkvid bytują druidzi. Ci, którzy dawniej mieszkali w Angrenie, w Caed Dhu, potem wywędrowali nad jezioro Monduim, a wreszcie do Myrkvid, do Toussaint.
Wieża Jaskółki

Mgła zalegająca Las Myrkvid była gęsta i miała nieregularny kształt, przywodzący na myśl kupę bitej śmietany nasadzonej na tort przez kucharkę będącą niespełna rozumu. Mgła ta przypomniała wiedźminowi Brokilon - Las Driad często zasnuwal się podobnie gęstym ochronnym i kamuflującym magicznym oparem. Podobna do brokliońskiej była też dostojna i groźna atmosfera puszczy, tutaj, na skraju, w przeważającej części składającej się z olch i buków.
Wieża Jaskółki

Przestępcy zbiegli za strumień, a nam za strumień nogą nawet stąpnąć nie lza, nawet skrawkiem kopyta. Tamta część Lasu Myrkvid jest nietykalnym sanktuarium, a to w myśl kompaktatów zawartych z druidami przez łaskawie panującą nad Toussaint jej miłość księżnę Annę Henriettę...
Wieża Jaskółki

Więcej z Fandomu

Losowa wiki