FANDOM

Carduin z Lan Exeter [karduin z lan ekseter] – czarodziej, członek Rady Czarodziejów. Służył królowi Koviru, Esteradowi Thyssenowi. Podczas Przewrotu na Thanedd uciekł do Loxii, po czym przeteleportował się do Koviru, starając się zachować neutralność.

Zwróć raczej uwagę na tych trzech, którzy idą z tyłu, to są członkowie Rady. Fercart z Cidaris, Radcliffe z Oxenfurtu i Carduin z Lan Exeter.
Czas pogardy

– Co tu się dzieje, Carduin? Kto go postrzelił?
(...)
– Mówże składniej, Carduin!
– Nie będę tracił czasu na gadanie! Uciekam do Loxii, stamtąd natychmiast teleportuję się do Koviru.

Czas pogardy

– (...) Mój król, Esterad z Koviru, nie poprze żadnych agresywnych działań wobec cesarstwa Nilfgaardu! Kovir jest i pozostanie neutralny!
– Jesteś członkiem Rady, Carduin! A nie ambasadorem twego króla!

Czas pogardy

– Dziękujemy – skinęła głową Sheala de Tancarville. – Jeżeli panie pozwolą, ja rozpocznę. Pierwsze moje pytanie, droga Filippo, brzmi: dlaczego ja? Dlaczego mnie tu przywołano? Wielokrotnie odmawiałam wysuwania mej kandydatury do Kapituły, złożyłam rezygnację z fotela w Radzie. Po pierwsze, pochłania mnie moja praca. Po drugie, uważałam i nadal uważam, że są w Kovirze, Poviss i Hengfors inni, godniejsi tych zaszczytów. Zapytuję, dlaczego zaproszono tu mnie, a nie Carduina? Nie Istredda z Aedd Gynvael, Tugduala lub Zangenisa?
– Bo to mężczyźni – odrzekła Filippa. – Organizacja, o której mówiłam, ma zaś składać się wyłącznie z kobiet. Pani Assire?

Chrzest ognia

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów Edytuj

Podczas obrad w Loc Muinne, pełni rolę przedstawiciela czarodziejów oraz odnosi się do powstania Kapituły i Rady.

Wiedźmin 3: Dziki Gon Edytuj

W Wiedźminie 3: Dziki Gon jeśli Kapituła została powołana możemy go spotkać w Oxenfurcie obok statku HMS Oxenfurt-Tretogor pomagającego Radowidowi znaleźć Filippę Eilhart. Twierdzi, że pomagając Radowidowi jako członek Kapituły ograniczy liczbę ofiar polowań na czarownice. Według niego dziś trzeba mieć odwagę, żeby być tchórzem. Nie wiadomo czy potem pozostał na służbie u Radowida.

Wpis z dziennika Edytuj

Pochodzący z Koviru Carduin był niegdyś możnym i wpływowym członkiem Rady Czarodziejów, znanym i szanowanym przez wszystkich władców Północy. Po upadku Rady po wydarzeniach na Thanedd nie szczędził wysiłków, by odbudować nadszarpniętą pozycję mistrzów magii.
W wyniku tego uczestniczył w brzemiennych w skutki obradach w Loc Muinne, podczas których garstka czarodziejów pragnących reaktywować Radę zmuszona została do przyjęcia patronatu króla Radowida. Od tego czasu Carduin znajdował się na królewskiej smyczy, całkowicie zależny od kaprysów i humorów szalonego władcy, któremu służył nie z szacunku, lecz strachu.
Duma czarodzieja kazała mu jednak robić przy tym dobrą minę do złej gry.

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki