Fandom

Wiedźmińska Wiki

Carmen

3733strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

"Kurwy swój honor mają."
Carmen do Geralta
Hela, ps. zawodowy Carmen - postać z gry komputerowej "Wiedźmin", stręczycielka (burdelmama) podrzędnego zamtuza "Chętne Uda" w dzielnicy biedoty (slumsach) Wyzimy Klasztornej.

Historia Edytuj

Urodziła się na podgrodziu wyzimskim jako córka Wielebnego - przywódcy duchowego wiosek na obrzeżu. Młodość spędziła tragicznie: po gwałcie, jakiego doświadczyła na skutek napadu strażnika miejskiego Mikula i jego kolegów, zaszła w ciążę, przez co zaliczyła serię szykan ze strony mieszkańców wioski, czego kulminacją było opuszczenie domu pod presją swego ojca, który nią wzgardził. Ustabilizowała się w Wyzimie Klasztornej, rozkręcając interes prostytucji. Cieszyła się opieką ze strony herszta Baraniny, lecz coraz częściej był on bezradny w obliczu agresji członków organizacji Salamandra. Potajemnie spotykała się z kapitanem straży miejskiej Vincentem Meisem - połączyło ich wielkie, chociaż trudne uczucie. Spędzali ze sobą mnóstwo czasu i mieszkali razem, lecz pochłonięcie życiem zawodowym Vincenta i jego klątwa lykantropii spowodowały, że przyszłość związku stanęły pod znakiem zapytania.

Geralt po raz pierwszy spotyka ją w akcie II: dowiaduje się od niej, że jest "najładniejsza" ze wszystkich kurtyzan, lecz nie istnieje w grze okazja, żeby z nią współżyć, chociaż przy pierwszym spotkaniu można porozmawiać z nią o "kształtach" w miłości. Należy do potencjalnych graczy w kościanego pokera, przez co jej pokonanie w zadaniu "Kościany poker: nowicjusz" umożliwia pchanie do przodu zadania. Nawet po zaliczeniu zadania można z nią grac. Zleca Geraltowi zadanie poboczne "Pracujące dziewczyny", w którym prosi wiedźmina o poskromienie napastujących prostytutki bandytów Salamandry. W nagrodę oferuje Geraltowi do wyboru: 200 orenów i zniżkę u "pracownic" albo darmowy seks z nimi za okazaniem jej kwiatka w prezencie. W zadaniu "Przyjaciółka z dawnych lat" jest jedną z potencjalnych gości (obok Zoltana Chivaya i Zygfryda z Denesle) do zaproszenia na nasiadówkę Shani, żąda jednak za to 100 orenów. Po uczynieniu tego zjawia się na przyjęciu i okazuje się być znajomą Jaskra, który wita ją życzliwie w odróżnieniu od Shani, niezbyt zadowolonej z zaproszenia prostytutki. Jej towarzystwo znacząco wpływa na przebieg imprezy: rozpoczyna się zabawa w "fant i zadanie", w którym cierpiący na amnezję Geralt nie potrafi sobie przypomnieć, na czym przyłapał ich dawniej Jaskier, więc musi zejść na dół po fant w postaci pamiętnika starej właścicielki stancji Shani. Wkrótce potem bard gra piosenkę: "Nie dziwota, że są harde panny urodziwe", a między Carmen i Shani dochodzi do lekkiego spięcia, gdy obie próbują zając swoją osobą uwagę Geralta, tańcząc wokół niego i odpychając się od niego. Ostatecznie Shani puszczają nerwy i wyprasza imprezowiczów, wypominając Geraltowi, że popełnił błąd, zapraszając dziwkę.

W akcie III Geralt po raz pierwszy widzi ją na przystani w lesie na bagnach, gdzie okazuje się, że poszukuje ona lekarstwa dla tajemniczego ukochanego, który cierpi na lykantropię. Geralt oferuje jej swoją pomoc i wbrew jej zapewnieniom, że radziła sobie już pijanymi klientami, bardziej niebezpiecznymi od potworów, odradza jej samotną wędrówkę do hierofanta w kręgu druidów z nożem, uzasadniając to faktem, iż lokalne potwory są bardzo głodne i rzadko kiedy pijane. Rozpoczyna się zadanie poboczne "Piękna i bestia". Po zebraniu ważnych informacji od hierofanta Carmen nie wyraża chęci do wydania wiedźminowi tożsamości swego wybranka, którą Geralt ostatecznie poznaje w środku zadania "Zamek i klucz", kiedy musi podjąć ważną decyzję w sprawie Vincenta Meisa:

  • Vincent wyleczony: wiedźmin nie zabija wilkołaka Vincenta - wówczas stanie się możliwe dokończenie zadania "Piękna i bestia": po wypróbowaniu dwóch pierwszych sposobów, w których Carmen uszyła dla kapitana straży koszulę nocną z blekotu i podała mu eliksir na lykantropię w winie, Vincent dalej zostaje wilkołakiem - wtedy pozostaje ostatni sposób, czyli prawdziwa miłość. Carmen zwierza się Geraltowi ze swojego życia osobistego i mówi mu, że byłaby gotowa imać się różnych prac domowych, jak normalne kobiety, ale Vincentowi zdarza się w gniewie m.in. nazwać ją "kurwą"; ostatecznie na skutek rozmowy Geralta z Vincentem oboje decydują się życie na dobre i na złe; w akcie V Geralt spotka ją przy stołku pod pomostem na grobli koło eskorty króla Redanii - Radowida; reaguje wielkim entuzjazmem na widok Geralta, dziękując mu za wyrozumiałość i informuje go, że zaprzyjaźniła się z Shani. W epilogu w bezpiecznym domu nowicjuszka pielęgniarska informuje Geralta o ślubie Vincenta Meisa z Carmen, po czym przedstawia mu przeszłość burdelmamy.
  • Vincent oszczędzony: tutaj także wiedźmin oszczędza Vincenta, jednak nie kończy zadania pobocznego "Piękna i bestia", wskutek czego Vincent dalej jest wilkołakiem; Carmen mimo to zachowuje się tak samo wobec Geralta, jak w przypadku wybrania powyższej opcji, lecz nowicjuszka z epilogu nie wspomina o ożenku Carmen z Vincetnem, który prawdopodobnie nie miał miejsca na skutek wyboru Geralta
  • Vincent zabity: Geralt uznaje Vincenta za niebezpieczną bestię i morduje go; od tego momentu Carmen znika z Wyzimy; w akcie V nie ma ochoty rozmawiać z Geraltem, żegnając go słowami "Pierdol się łajdaku!", a pojawia się w epilogu w bezpiecznym domu: wypomina mu, że nie spodziewała się tego, iż legendy o wiedźminach-bezmyślnych rzeźnikach są prawdziwe, a potem wyznaje mu swoją przyszłość na podgrodziu. Geralt może jej powiedzieć, że zrobił to dla jej dobra, przez co ściągnie na siebie gniewną reakcję, albo prosić ją o wybaczenie, na co ona odpowie: "Może, ale na pewno nie dzisiaj!". Cały czas mamrocze pod nosem: "Jestem teraz sama! Zupełnie sama!".

Ciekawostki Edytuj

  • Jeżeli w akcie I Geralt nie zabije Wielebnego, a w akcie III zamorduje Vincenta, w bezpiecznym domu będą obecni jednocześnie Wielebny, i Carmen, lecz fabuła nie przewiduje spotkania wyrodnego ojca z wyrzuconą córką, więc nic się nie stanie.
  • W akcie III Carmen wyjawia Geraltowi, że jej prawdziwe imię to Hela, jednak brzmiało ono zbyt plebejsko. Samo imię Carmen nawiązuje do tytułowej bohaterki opery "Carmen" Georges'a Bizeta, która była Cyganką i obiektem pożądania mężczyzn w mieście, jednak gardziła nimi i czuła miłość do torreadora Escamilla.
  • W Edycji Rozszerzonej doczekała się zmiany modelu postaci i portretu w dzienniku: zmieniono jej twarz i przekolorowano włosy na blond, aby nie była zbyt podobna do Pani Nocy.

Galeria Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki