Fandom

Wiedźmińska Wiki

Catriona (statek)

3735stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Catriona – holk zacumowany w porcie Baccalá. Do portu tego trafiła Ciri podczas swej podróży po miejscach i czasach, nieopatrznie przynosząc ze sobą pchłę z innego świata, zarażoną dżumą. Pchła ta dostała się na „Catrionę", zapoczątkowując epidemię, gdy statek dopłynął do portu w Cintrze.

Dane z książek SapkowskiegoEdytuj

Nim jednak zdołała zanurkować w nicość, pchła, ostatnia z tych, które ją oblazły w poprzednim miejscu, która przetrwała podróż w czasie i przestrzeni przyczajona w fałdzie kurtki, skoczyła długim pchlim skokiem na portową keję.
Jeszcze tego samego wieczora pchła zadomowiła się w wyliniałym futerku szczura (...). Jeszcze tego samego wieczora pchła i szczur zaokrętowali się. A już następnego ranka wypłynęli w rejs. Na holku, starym, zaniedbanym i bardzo brudnym.
Holk nosił nazwę "Catriona". Nazwa ta miała przejść do historii. Ale wówczas jeszcze nie wiedział o tym nikt.

Pani Jeziora

Rusty i Iola umarli rok po bitwie, w Mariborze, podczas największej eksplozji epidemii gorączki krwotocznej, zarazy zwanej też Czerwoną Śmiercią albo – od nazwy statku, na którym została przywieziona – Plagą Catriony.
Pani Jeziora

Kilka dni temu do cintryjskiego portu zawinął dziwny frachtowiec, stary i bardzo brudny holk, zaniedbana krypa, wrak niemal. "Catriona", głosiły ledwie widoczne litery na dziobie holku.
Pani Jeziora

Więcej w Fandom

Losowa wiki