FANDOM

Cerro – królowa Redanii, słynąca z piękności żona króla Vridanka. Przygarnęła córkę Lary Dorren, Riannon. Najprawdopodobniej została zabita przez Falkę.

Dane z książek Sapkowskiego

– (...) jak myślisz, jakie zadanie można mieć dla wiedźmina? (...) Utkanie gobelinu przedstawiającego wszystkie pozycje, jakie król Vridank i piękna Cerro wypróbowali podczas nocy poślubnej?
Ostatnie życzenie

– (...) Dziecko uratowano cudem. Przygarnęła je Cerro, królowa Redanii. – Przerażona klątwą, którą rzuciła na nią Lara, gdy Cerro odmówiła jej pomocy i wypędziła na mróz.
Chrzest ognia

– (...) Falka była córką Vridanka, króla Redanii. Z małżeństwa, które rozwiązał, gdy w oko wpadła mu piękna Cerro, ta sama, która później przygarnęła dziecko Lary.
Chrzest ognia

– Falka – podjęła po chwili Enid an Gleanna – przypomniała o sobie po dwudziestu pięciu latach, wzniecając powstanie i własną jakoby ręką mordując ojca, Cerro i dwóch braci przyrodnich.
Chrzest ognia

– Bardzo to ładnie powiedziane, wiedźminie – przyznał. – Ale, jak rzekła młodziutka Cerro do króla Vridanka na ich pierwszej schadzce: „Niebrzydka rzecz, ale czy ma jakieś zastosowanie praktyczne?”
Pani Jeziora

Władcy Redanii Herb Redania0

Herb Redania

SambukAbrad Stary DąbRadowid I WielkiDambor CzarnyVestibor PysznyRadowid II ŻeglarzRadowid III ŚmiałyVridank ElfVizimir I StaryRadowid IV ŁysyHeribert KłótnikVizimir II SprawiedliwyRadowid V Srogi
Królowe
Maria Pulcheria z TemeriiCaitlyn z KaedwenCirra z CintryViviana z LyriiCerroFiametta z CidarisDiana de Saint-VilliersHedwig z MalleoreAdda Biała
Inni członkowie dynastii redańskiej
Falka KrwawaRiannonDalimiraMillegarda z Redanii