FANDOM

Cerys jest rozważna i opanowana. Zawsze przemyśli wszystkie za i przeciw, ale jeśli już się zdecyduje, nie ma takiej siły, która by ją powstrzymała.
— Crach an Craite[źródło]

Cerys an Craite – córka jarla Cracha an Craite, siostra Hjalmara, jedna z głównych kandydatów do korony Skellige w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon.

Charakter

Cerys jest z jednej strony osobą upartą i nieugiętą, czego dowodzi startując w rywalizacji o władzę. Z drugiej strony jest rozważna i opanowana, co trochę kontrastuje z jej skelligijskim pochodzeniem.

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Cerys jest kandydatką do tronu Skellige i jest jedyną kobietą, która ubiega się o tę pozycję. Postanawia, że uleczy Udalryka z jego dziwnej choroby umysłu, by udowodnić jarlom, że zasługuje na koronę. Dzięki pomocy Geralta jej misja kończy się sukcesem.

W trakcie zadania "Królewski Gambit" wiedźmin może jej pomóc rozwikłać sprawę ataku niedźwiedzi podczas uczty w Kaer Trolde. Jeżeli to zrobi, zostanie ona władczynią Skellige, pierwszą kobietą pełniącą tę funkcję. Na prośbę Geralta wyśle swego brata Hjalmara, aby ten pomógł w obronie Kaer Morhen przed Dzikim Gonem.

Dalsze losy

Jeżeli Geralt pomógł Cerys w zadaniu "Królewski Gambit", zasiada ona na tronie Skellige i doprowadza do gospodarczego rozkwitu owego państwa. Jeżeli Geralt wsparł Hjalmara, Cerys służy radą koronowanemu bratu. Jeżeli królem Skellige zostanie Svanrige, Cerys oraz Hjalmar giną w trakcie wyprawy na flotę Nilfgaardu.

Władcy Skellige Hrb unof Skellige

Herb Skellige W3 Herb Skellige Czech

Bran TuirseachEist Tuirseach

Hjalmar an Craite/Svanrige Tuirseach/Cerys an Craite (Zależnie od wyborów gracza)

Królowe
Calanthe Fiona RiannonBirna Tuirseach
Jarlowie Skellige
Eist TuirseachCrach an Craite
Inni członkowie dynastii Skelligijskiej
Hjalmar an CraiteCirilla Fiona Elen RiannonSvanrige TuirseachCerys an Craite