FANDOM

Chaos – mistyczna siła będąca w sprzeczności z ładem. Posłannikiem chaosu jest Zło. Według wiedźminów to oni występują przeciwko Chaosowi, zabijając potwory. Inni sądzą, że Magia również reprezentuje siły Chaosu. Zwiększenie się sił Chaosu na kontynencie nastąpiło po koniunkcji sfer.

- Zło, z którym walczyłem - powtórzył uwiedźmin - było przejawem działań Chaosu, działań obliczonych na to, by zakłócać Ład. Tam bowiem, gdzie szerzy sę Zło, Ład zapanować nie może, wszystko, co Ład zbuduje, runie, nie ostoi się. Światełko mądrości i płomyk nadziei, żar ciepła, miast rozbłyskiwać, zgasną. Będzie ciemno. A w ciemności będą kły, pazury i krew.
Pani Jeziora

Yennefer do Ciri w jej śnie śnionym w świecie elfów Aen Elle:

Chaos wyciąga ku tobie ręce, córeczko. Dziecko Starszej Krwi, dziewczyno wpleciona w Ruch i Odmianę, w Zagładę i Odrodzenie. Przeznaczona i będąca przeznaczeniem. Zza zamkniętych drzwi Chaos wyciąga ku tobie swe szpony, nadal nie wiedząc, czy staniesz się jego narzędziem, czy też przeszkodą w jego planach. Nie wiedząc, czy nie odegrasz przypadkiem roli ziarenka piasku w trybach Zegara Losu. Chaos boi się ciebie, Dziecko Przeznaczenia. A chce sprawić, byś to ty czuła lęk. Dlatego zsyła ci sny.
Pani Jeziora

Więcej z Fandomu

Losowa wiki