FANDOM

Chodak – jeden z grupy uchodźców poszukujących wampira na Fen Carn. Przebywał w obozie nad Chotlą. Dwa razy powalony przez Milvę.

– A nie rzekajcie im za dużo, ojcze Owsiwuju – warknął zarośnięty chłop z włosami po brwi, ten, który już poprzednio objawiał niechęć. – Diasek ich wie, co oni za jedni, podejrzana to jakaś szajka.
Chrzest ognia

Milva zrobiła szybki krok do przodu i nieuchwytnym ruchem wyrzuciła przed siebie prawą pięść. Trzasnęło, głowa chłopa odskoczyła, przez co zarośnięta szyja i podbródek utworzyły znakomity cel. Dziewczyna zrobiła drugi krok i walnęła na wprost, nasadą otwartej dłoni, wzmagając siłę ciosu skrętem bioder i barku. Chłop podreptał do tyłu, zaplątał się we własne łapcie i wywalił, ze słyszalnym trzaskiem uderzając potylicą o menhir.
Chrzest ognia

– My względem Chodaka – powiedział jeden z wieśniaków.
– Nie kupujemy – warknęli unisono krasnolud i gnom.
– Idzie o tego, któremuście łeb rozbili – wyjaśnił prędko drugi chłop. – My jego żenić zamyślaliśmy. (...) jak my jego teraz żenić mamy? Kiedy on po tym, jak go w rozum natłukliście, kołowaty cały, dnia od nocy nie odróżnia? (...) aby co widziałem, jak stał przed hołoblą sztorcem postawioną i prawił tej hołobli, że kraśna z niej dziewka. At, co tu dużo gadać. Krótko rzeknę: zapłaćcie główszczyznę.

Chrzest ognia

Byli tak zajęci, że dostrzegli Milvę dopiero wtedy gdy wpadła na nich na Pegazie i kopnęła jednego w twarz, łamiąc mu nos. Gdy padał, wyjąc i wzywając pomocy boskiej, rozpoznała go. Był to Chodak. Chłop, który najwyraźniej nie miał szczęścia do ludzi. A zwłaszcza do Milvy.
Chrzest ognia

Więcej z Fandomu

Losowa wiki