FANDOM

Królestwo Cidaris
Stolica Cidaris
Ustrój polityczny monarchia
Głowa państwa król Ethain z Cidaris
Jednostka monetarna Talar Cidaris
Język urzędowy Język Wspólny

Herb
nieoficjalny

Nieoficjalny herb Cidaris
Propozycja herbu Cidaris.
Flaga
nieoficjalna
Nieoficjalna flaga Cidaris
Propozycja flagi Cidaris.
OrteliusCidaris.png

Królestwo Cidaris na Mapie Orteliusa

Cidaris – To niewielkie królestwo położone nad Wielkim Morzem. Stolica Cidaris słynie z Morskiego Bazaru, na którym można kupić wiele dziwnych, egzotycznych i rzadkich towarów zwożonych z najdalszych zakątków świata. Graniczy z Temerią, Kerackiem, oraz Verden i Bremervoord poprzez dolinę rzeki Adalatte. Królestwo Cidaris, podobnie jak Toussaint, słynie z wyrobu wyśmienitych win. Flota Ethaina osłaniała od Morza tereny Czterech Królestw (Aedirn, Kaedwen, Redania, Temeria).

Ważniejsze miasta:Edytuj

GospodarkaEdytuj

Królestwo Cidaris utrzymuje się głównie z rybołówstwa, połowu pereł i bursztynów, owoców morza oraz handlu morskiego przeróżnymi towarami z najdalszych zakątków świata. Cidaris słynie także z wyrobu znakomitych win które ustępują tylko tym z Toussaint.

ReligiaEdytuj

Jak w innych Królestwach Północnych, w Cidaris są wyznawane kulty Proroka Lebiody, Melitele i Wiecznego Ognia. Możliwe, że dzięki kontaktom handlowym ze Skellige napłynął tu kult Freyi.

KulturaEdytuj

Miejscowa ludność to w większości rybacy i poławiacze, ich kultura nieodzownie związana jest z morzem.

Siły zbrojneEdytuj

Letandeavet.png

Cidaryjski rycerz

Nie wiadomo jakie siły lądowe posiada królestwo Cidaris. Pewne jest natomiast to, że król Ethain posiada sporą flotę strzegącą skrzydło Czterech Królestw.

- Towar idzie przez Mahakam, przez Brugge, przez Verden, przez porty w Cidaris...
Krew elfów

- Wiedzieli, że już tu nie wrócą. To było po drugim starciu między nimi a ludźmi, ponad dwieście lat temu. Przedtem wycofując się zostawiali miasta nietknięte. Ludzie budowali na elfich fundamentach. Tak powstały Novigrad, Oxenfurt, Wyzima, Tretogor, Maribor, Cidaris. I Cintra.
Krew elfów

- Dorregaray - mruknęła Filippa, bez skrępowania przyciskając się do boku Geralta - szpieguje dla króla Ethaina z Cidaris.
Czas pogardy

- Cidaris, jak wiecie, to jedno z królestw, w którym większość ludności utrzymuje się z rybołówstwa.
Chrzest ognia

- Do stu morskich diabłów - mruknął Crach an Craite. - Zapomniałem, jaki on jest wielki, ten Brisingamen. Nie byłem tu od dziecka... Za to można by chyba kupić wszystkie stocznie z Cidaris. Razem z pracownikami i roczną produkcją. Jarl przesadzał. Ale nie bardzo.
Wieża Jaskółki

CiekawostkiEdytuj

  • Cidaris, choć jest małym królestwem, należy do jednych z najzamożniejszych państw.
  • Cidaris wytwarza dobre i znane wino, które choć ustępuje smakiem winom z Toussaint, jest chwalone przez poetów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki