FANDOM

Królestwo Cidaris
Stolica Cidaris
Ustrój polityczny monarchia
Głowa państwa król Ethain z Cidaris
Jednostka monetarna Talar Cidaris
Język urzędowy Język Wspólny

Herb
nieoficjalny

Hrb unof Cidaris
Propozycja herbu Cidaris.
Flaga
nieoficjalna
Flaga Cidaris
Propozycja flagi Cidaris.
OrteliusCidaris

Królestwo Cidaris na Mapie Orteliusa

Cidariskrólestwo północy, leżące nad Wielkim Morzem. Graniczy z Temerią, Kerackiem, oraz Verden i Bremervoord poprzez dolinę rzeki Adalatte.

Królestwo Cidaris, podobnie jak Toussaint, słynie z wyrobu wyśmienitych win. Flota Ethaina osłaniała od morza tereny Czterech Królestw (Aedirn, Kaedwen, Redania, Temeria). Stolica Cidaris słynie z Morskiego Bazaru, na którym można kupić wiele dziwnych, egzotycznych i rzadkich towarów zwożonych z najdalszych zakątków świata.

Ważniejsze miasta

Gospodarka

Królestwo Cidaris utrzymuje się głównie z rybołówstwa, połowu pereł i bursztynów, owoców morza oraz handlu morskiego przeróżnymi towarami z najdalszych zakątków świata. Cidaris słynie także z wyrobu znakomitych win które ustępują tylko tym z Toussaint.

Religia

Jak w innych Królestwach Północnych, w Cidaris są wyznawane kulty Proroka Lebiody, Melitele i Wiecznego Ognia. Możliwe, że dzięki kontaktom handlowym ze Skellige napłynął tu kult Freyi.

Kultura

Miejscowa ludność to w większości rybacy i poławiacze, ich kultura nieodzownie związana jest z morzem.

Siły zbrojne

Letandeavet

Cidaryjski rycerz

Nie wiadomo jakie siły lądowe posiada królestwo Cidaris. Pewne jest natomiast to, że król Ethain posiada sporą flotę strzegącą skrzydło Czterech Królestw.

Ciekawostki

  • Cidaris, choć jest małym królestwem, należy do jednych z najzamożniejszych państw.
  • Cidaris wytwarza dobre i znane wino, które choć ustępuje smakiem winom z Toussaint, jest chwalone przez poetów.