FANDOM

Prowincja Cintra
Stolica Cintra
Ustrój polityczny Nilfgaardzka prowincja
Władca Królowa Cirilla,
cesarz Emhyr var Emreis
Język urzędowy Język Wspólny,
Dialekt Nilfgaardzki
Waluta Floren Nilfgaardzki

Herb
nieoficjalny

Hrb unof Cintra Nlfgrd
Propozycja herbu prowincji Cintra

Cintra (w Starszych Runach Xin'trea, w Starszej Mowie Xintra) – państwo położone na południe od rzeki Jaruga. Zostało podbite podczas pierwszej wojny Nilfgaardu z Nordlingami.

Całe państwo zostało poważnie podniszczone podczas tejże wojny, szczególnie mocno ucierpiała stolica państwa (praktycznie doszczętnie spalono miasto), której zdobywanie przez Nilfgaard nazwano Rzezią Cintry.

Podczas walk o Cintrę zginęły wszystkie, prócz Cirilli, ważniejsze osobistości Cintry, w tym królowa Calanthe.

Emhyr var Emreis zamierzał przekształcić zdobyte królestwo w krainę piękna, taką jak Toussaint.

Znani obywatele Edytuj

Krainy Edytuj

Ważniejsze miasta i warownie Edytuj

Cintra przed wojną Edytuj

Królestwo Cintry
Stolica Cintra
Ustrój polityczny monarchia
Ostatnia głowa państwa Calanthe
Język urzędowy Język Wspólny
Jednostka monetarna Złoty Dukat Cintryjski
Herb ...trzy złote lwy kroczące w polu lazurowym, jeno, że od czasów króla Corama II lwy noszą korony.
Herb Cintra1
herb starszy
Herb Cintra2
herb młodszy
Chorągiew Flaga Cintra1
chorągiew starsza
Flaga Cintra2
chorągiew młodsza

Przed wojną Cintra była bogatym i dumnym państwem, a jej władcy cieszyli się dużym szacunkiem i popularnością, dzięki czemu stali się oni dziedzicami Skellige oraz diukami Sodden. Władzę w tym państwie sprawowała królowa Calanthe, która objęła rządy po śmierci króla Roegnera. Następcą tronu miał być mąż Pavetty - Duny z Erlenwaldu, lecz zginął on tragicznie wraz z małżonką podczas morskiej podróży (jak się potem okazało było to nieprawdą). Wtedy jedyną spadkobierczynią tronu została Ciri. Granicę od północy stanowiła rzeka Jaruga a od południa Góry Amell, przed którymi rozciągają się wzgórza Erlenwaldu. Przez kraj przepływa rzeka Marandal położona w dolinie Marandal. Graniczy z Sodden, Attre oraz Brugge.

Siły zbrojneEdytuj

Rycerz cintryjski

Rycerz w barwach Cintry

Nie wiadomo ile Cintra liczyła sobie żołnierzy przed I wojną z Nilfgaardem, lecz jako jedno z większych i bogatszych królestw północy na pewno posiadało dość dużą armię, ale niewystarczającą by powstrzymać Nilfgaard.

GospodarkaEdytuj

Na czym przed wojną z Nilfgaardem opierała się gospodarka Cintry dokładnie nie wiadomo, prawdopodobnie żyło się tu z handlu, rybołówstwa i rolnictwa.

KulturaEdytuj

Cintryjczycy to naród dumny i waleczny ceniący sobie pokój i wolność. Nie poddali się, gdy niezwyciężony Nilfgaard stanął u ich bram, bohatersko stawiali opór do końca, co może świadczyć o ich niezwykłym męstwie, odwadze i patriotyzmie godnym naśladowania.

Cintra po I Wojnie Nilfgaardu z Nordlingami Edytuj

Cintra utraciła niepodległość po I wojnie Nilfgaardu z Nordlingami i stała się wraz z Górnym Sodden oraz Attre prowincją nilfgaardzką o nazwie Cintra. Tymczasowym namiestnikiem prowincji został marszałek Menno Coehoorn. Emhyr zamierzał przekształcić to państwo w bogatą krainę. Większość mieszkańców uciekła za Jarugę, do Temerii i Redanii.

Jednocześnie w armii temerskiej istniał korpus cintryjski, złożony z uciekinierów z ojczyzny, dowodzony przez marszałka Vissegerda. Oddział ten przeszedł jednak na stronę Nilfgaardu po tym, jak ogłoszono, że Ciri jest w Nilfgaardzie i ma zamiar wyjść za Emhyra. W bitwie pod Brenną walczył przeciwko Nordlingom.

Cintra po II Wojnie Nilfgaardu z Nordlingami Edytuj

Po II wojnie Nilfgaardu z Nordlingami Cintra stała się państwem bluszczowym, całkowicie uzależnionym od Nilfgaardu, za sprawą mariażu Emhyra z fałszywą Ciri.

W skład prowincji Cintra oprócz tej krainy wchodziły jeszcze najprawdopodobniej krainy Górne Sodden, Zarzecze i Stoki oraz Angren

Ciekawostki Edytuj

  • Herb Cintry jest podobny do herbu średniowiecznej Anglii. Z tym że herb Anglii był czerwony. 

Cintra na mapach Edytuj

Władcy Cintry Herb Cintra1

Herb Cintra2

CerbinCorrelCoram ICoram IICorbettDagoradCalantheRoegnerEist Tuirseach

Hrb unof Cintra Nlfgrd Menno Coehoorn (Emhyr var Emreis)

Królowe
Becca z NazairuEschiva z SoddenRigoberta z LyriiFiona z TemeriiElen z KaedwenAdaliaCalanthe

Hrb unof Cintra Nlfgrd Fałszywa Ciri

Inni członkowie dynastii cintryjskiej
CeranCirraPavettaCirilla

Więcej z Fandomu

Losowa wiki