Fandom

Wiedźmińska Wiki

Cintra

3890stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze5 Udostępnij
Prowincja Cintra
Stolica Cintra
Ustrój polityczny Nilfgaardzka prowincja
Władca Królowa Cirilla,
cesarz Emhyr var Emreis
Język urzędowy Język Wspólny,
Dialekt Nilfgaardzki
Waluta Floren Nilfgaardzki

Herb
nieoficjalny

Nieoficjalny herb prowincji Cintra
Propozycja herbu prowincji Cintra
Mapa cintra.JPG

Mapa Cintry (wersja z dnia 28.07.2006)

Cintra – państwo położone na południe od rzeki Jarugi. Zostało podbite podczas pierwszej wojny Nilfgaardu z Nordlingami. Całe państwo zostało poważnie podniszczone podczas tejże wojny, szczególnie mocno ucierpiała stolica państwa (praktycznie doszczętnie spalono miasto), której zdobywanie przez Nilfgaard nazwano Rzezią Cintry. Podczas walk o Cintrę zginęły wszystkie, prócz Cirilli, ważniejsze osobistości Cintry, w tym królowa Calanthe.

Emhyr var Emreis zamierzał przekształcić zdobyte królestwo w krainę piękna, taką jak Toussaint.

Znani obywatele Edytuj

Krainy Edytuj

Ważniejsze miasta i warownie Edytuj

Cintra przed wojną Edytuj

Królestwo Cintry
Stolica Cintra
Ustrój polityczny monarchia
Głowa państwa Calanthe
Język urzędowy Język Wspólny
Jednostka monetarna Złoty Dukat Cintryjski
Herb ...trzy złote lwy kroczące w polu lazurowym, jeno, że od czasów króla Corama II lwy noszą korony.
herb starszy
herb starszy
herb młodszy
herb młodszy
Chorągiew starsza chorągiew Cintry
chorągiew starsza
młodsza chorągiew Cintry
chorągiew młodsza
Rycerz cintryjski.png

Rycerz w barwach Cintry

Przed wojną Cintra była bogatym i dumnym państwem, a jej władcy cieszyli
Cijjjjj.JPG

Mapa Cintry z Wiedźmin 2

się dużym szacunkiem i popularnością, dzięki czemu stali
Places Cintra.png

Mapa Cintry

się oni dziedzicami Skellige oraz diukami Sodden. Władzę w tym państwie sprawowała królowa Calanthe, która to objęła rządy po śmierci króla Roegnera. Następcą tronu miał być mąż Pavetty - Duny z Erlenwaldu, lecz zginął on tragicznie wraz z małżonką podczas morskiej podróży (jak się potem okazało było to nieprawdą, patrz -> Emhyr var Emreis). Wtedy jedyną spadkobierczynią tronu została Ciri. Granicę od północy stanowiła rzeka Jaruga a od południa Góry Amell, przed ktorymi rozciągają się wzgórza Erlenwaldu . Przez kraj przepływa rzeka Marandal połozona w dolinie Marandal. Graniczy z Sodden, Attre oraz Brugge.

Siły zbrojne
Edytuj

Niewiadomo ile Cintra liczyła sobie żołnierzy przed I wojną z Nilfgaardem, lecz jako jedno z większych i bogatszych królestw północy na pewno posiadało dość dużą armię, ale niewystarczającą by powstrzymać Nilfgaard.

GospodarkaEdytuj

Na czym przed wojną z Nilfgaardem opierała się gospodarka Cintry dokładnie nie wiadomo, prawdopodobnie żyło się tu z handlu (morskiego też), rybołówstwa i rolnictwa.

KulturaEdytuj

Cintryjczycy to naród dumny i waleczny ceniący sobie pokój i wolność.Nie poddali się gdy niezwyciężony Nilfgaard stanął u ich bram,bohatersko stawiali opór do końca co może świadczyć o ich niezwykłym męstwie,odwadze i patriotyzmie godnym naśladowania.

Cintra po I Wojnie Nilfgaardu z Nordlingami Edytuj

Cintra utraciła niepodległość po I wojnie Nilfgaardu z Nordlingami i stała się wraz z Górnym Sodden oraz Attre prowincją nilfgardzką o nazwie Cintra. Tymczasowym namiestnikiem prowincji był nilfgaardzki marszałek Menno Coehoorn. Emhyr zamierzał przekształcić to państwo w bogatą krainę. Większość mieszkańców uciekła za Jarugę, do Temerii i Redanii .

Jednocześnie w armii temerskiej istniał korpus cintryjski, złożony z uciekinierów z ojczyzny, dowodzony przez marszałka Vissegerda. Oddział ten przeszedł jednak na stronę Nilfgaardu(Po tym jak ogłoszono że Ciri jest w Nilfgaardzie i ma zamiar wyjść za Emhyra) i w bitwie pod Brenną walczył przeciwko Nordlingom.

Cintra po II Wojnie Nilfgaardu z Nordlingami Edytuj

Po II wojnie Nilfgaardu z Nordlingami Cintra stała się państwem bluszczowym, całkowicie uzależnionym od Nilfgaardu, za sprawą mariażu Emhyra z fałszywą Ciri.

W skład prowincji Citnra oprócz tej krainy wchodziły jeszcze najprawdopodobniej krainy Górne Sodden, Zarzecze i Stoki oraz Angren

Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Herb Cintry jest podobny do herbu średniowiecznej Anglii. Z tym że herb Anglii był czerwony. 

Dotyczące położenia:

- Aha. A tu... Tu jest Cintra. Tak?
- Tak. Na południe od Zarzecza i Sodden. Tędy, o, płynie rzeka Jaruga, wpadająca do morza właśnie w Cintrze. Kraj ten, nie wiem, czy wiesz, jest obecnie opanowany przez Nilfgaardczyków...

Krew elfów

Opis względem miasta okolic prefektury Amarillo, a dokładniej wioski Zazdrość:

Najprostsza droga do Cintry paradoksalnie nie wiedzie prosto na północ, bo przeszkadzają bezdroża i bagniste pojezierza. Najpierw trzeba by skierować się ku miastu Forgeham, a później jechać na północny zachód, do Metinny, stolicy identycznie nazywającego się kraju. Potem należałoby jechać przez równinę Mag Deria, kupieckim szlakiem aż do miasta Neunreuth. Dopiero stamtąd skierować się trzeba na szlak północny, wiodący doliną rzeki Yeleny. Stamtąd już łatwo trafić: szlakiem bez przerwy ciągną oddziały i transporty wojskowe, przez Nazair i Schody Marandalu, przełęcz wiodącą na północ do Doliny Marandal. A Dolina Marandal to już Cintra.
Wieża Jaskółki

Wygląd po najeździe Nilfgaardczyków:

Miasto płonęło.
Wąskie uliczki, wiodące ku fosie, ku pierwszemu tarasowi, ziały dymem i żarem, płomienie pożerały ciasno skupione strzechy domostw, lizały mury zamku. Od zachodu, od strony bramy portowej, narastał wrzask, odgłosy zajadłej walki, głuche, wstrząsające murem uderzenia taranu.

Krew elfów

Władcy Cintry starszy herb Cintry

młodszy herb Cintry

CerbinCorrelCoram ICoram IICorbettDagoradCalantheRoegnerEist TuirseachNieoficjalny herb prowincji Cintra Emhyr var Emreis
Królowe
Becca z NazairuEschiva z SoddenRigoberta z LyriiFiona z TemeriiElen z KaedwenAdaliaCalanthe • "Cirilla"
Inni członkowie dynastii cintryjskiej
CeranCirraPavettaCirilla

|}

Więcej z Fandomu

Losowa wiki