FANDOM

Cintra (w Starszych Runach Xin'trea, w Starszej Mowie Xintra) – państwo położone na południe od rzeki Jaruga. Zostało podbite podczas pierwszej wojny Nilfgaardu z Nordlingami.

Całe państwo zostało poważnie podniszczone podczas tejże wojny, szczególnie mocno ucierpiała stolica państwa (praktycznie doszczętnie spalono miasto), której zdobywanie przez Nilfgaard nazwano Rzezią Cintry.

Podczas walk o Cintrę zginęły wszystkie, prócz Cirilli, ważniejsze osobistości Cintry, w tym królowa Calanthe.

Emhyr var Emreis zamierzał przekształcić zdobyte królestwo w krainę piękna, taką jak Toussaint.

Historia Edytuj

Przed wojną Cintra była bogatym i dumnym państwem, a jej władcy cieszyli się dużym szacunkiem i popularnością, dzięki czemu stali się oni dziedzicami Skellige oraz diukami Sodden. Władzę w tym państwie sprawowała królowa Calanthe, która objęła rządy po śmierci króla Roegnera. Następcą tronu miał być mąż Pavetty - Duny z Erlenwaldu, lecz zginął on tragicznie wraz z małżonką podczas morskiej podróży (jak się potem okazało było to nieprawdą). Wtedy jedyną spadkobierczynią tronu została Ciri. Granicę od północy stanowiła rzeka Jaruga a od południa Góry Amell, przed którymi rozciągają się wzgórza Erlenwaldu. Przez kraj przepływa rzeka Marandal położona w dolinie Marandal. Graniczy z Sodden, Attre oraz Brugge.

Heraldyka Edytuj

Cintra po I Wojnie Nilfgaardu z Nordlingami Edytuj

Cintra utraciła niepodległość po I wojnie Nilfgaardu z Nordlingami i stała się wraz z Górnym Sodden oraz Attre prowincją nilfgaardzką o nazwie Cintra. Tymczasowym namiestnikiem prowincji został marszałek Menno Coehoorn. Emhyr zamierzał przekształcić to państwo w bogatą krainę. Większość mieszkańców uciekła za Jarugę, do Temerii i Redanii.

Jednocześnie w armii temerskiej istniał korpus cintryjski, złożony z uciekinierów z ojczyzny, dowodzony przez marszałka Vissegerda. Oddział ten przeszedł jednak na stronę Nilfgaardu po tym, jak ogłoszono, że Ciri jest w Nilfgaardzie i ma zamiar wyjść za Emhyra. W bitwie pod Brenną walczył przeciwko Nordlingom.

Cintra po II Wojnie Nilfgaardu z Nordlingami Edytuj

Po II wojnie Nilfgaardu z Nordlingami Cintra stała się państwem bluszczowym, całkowicie uzależnionym od Nilfgaardu, za sprawą mariażu Emhyra z fałszywą Ciri.

W skład prowincji Cintra oprócz tej krainy wchodziły jeszcze najprawdopodobniej krainy Górne Sodden, Zarzecze i Stoki oraz Angren

Znani obywatele Edytuj

Krainy Edytuj

Ważniejsze miasta i warownie Edytuj

Siły zbrojne Edytuj

Rycerz cintryjski

Rycerz w barwach Cintry

Nie wiadomo ile Cintra liczyła sobie żołnierzy przed I wojną z Nilfgaardem, lecz jako jedno z większych i bogatszych królestw północy na pewno posiadało dość dużą armię, ale niewystarczającą by powstrzymać Nilfgaard.

Gospodarka Edytuj

Na czym przed wojną z Nilfgaardem opierała się gospodarka Cintry dokładnie nie wiadomo, prawdopodobnie żyło się tu z handlu, rybołówstwa i rolnictwa.

Kultura Edytuj

Cintryjczycy to naród dumny i waleczny ceniący sobie pokój i wolność. Nie poddali się, gdy niezwyciężony Nilfgaard stanął u ich bram, bohatersko stawiali opór do końca, co może świadczyć o ich niezwykłym męstwie, odwadze i patriotyzmie godnym naśladowania.

Ciekawostki Edytuj

  • Herb Cintry jest podobny do herbu średniowiecznej Anglii. Z tym że herb Anglii był czerwony. 

Cintra na mapach Edytuj