Fandom

Wiedźmińska Wiki

Cintra (miasto)

3733strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Cintra (w Starszej Mowie - Xin'trae) - stolica królestwa Cintry, zbudowana na elfich fundamentach. Zostało stolicą króla Cerbina, jednego z pierwszych ludzkich władców. W ciągu wieków stało się jednym z największych, najważniejszych i najpiękniejszych miast Północy.

HistoriaEdytuj

W opowiadaniu Kwestia ceny Geralt ratuje tu księcia Duny'ego, zwanego Jeżem z Erlenwaldu, który miał obiecaną rękę księżniczki Pavetty. W podzięce książę obiecuje spełnić jego dowolne życzenie - Biały Wilk decyduje się na Prawo Niespodzianki, zgodnie z którą Duny i Pavetta mieli mu oddać swe pierwsze dziecko, które Geralt miał zamiar wyszkolić na wiedźmina.

Los zadrwił sobie z pogromcy potworów - dzieckiem okazała się dziewczynka, Cirilla. Gdy miała siedem lat, małżonkowie królewscy zginęli w katastrofie morskiej.

Kolejnych sześć lat później Cintra została podbita przez armie Cesarstwa Nilfgaardu. Miasto niemal doszczętnie spłonęło - zostało odbudowane dopiero po II Wojnie Północnej, stając się stolicą połączonego unią personalną z Cesarstwem królestwa Cintry.

Ważniejsi mieszkańcy Edytuj

Byli:

Obecni:

  • Brak znanych,

Dotyczące opisu

Miasto płonęło.
Wąskie uliczki, wiodące ku fosie, ku pierwszemu tarasowi, ziały dymem i żarem, płomienie pożerały ciasno skupione strzechy domostw, lizały mury zamku. Od zachodu, od strony bramy portowej, narastał wrzask, odgłosy zajadłej walki, głuche, wstrząsające murem uderzenia taranu.

Krew elfów

Dotyczące lokalizacji

  • Potrzebny Cytat,

Inne

- Wiedzieli, że już tu nie wrócą. To było po drugim starciu między nimi a ludźmi, ponad dwieście lat temu. Przedtem wycofując się zostawiali miasta nietknięte. Ludzie budowali na elfich fundamentach. Tak powstały Novigrad, Oxenfurt, Wyzima, Tretogor, Maribor, Cidaris. I Cintra.
Krew elfów

Cintra nas skonsoliduje, bo Cintra to symbol. Przypomnijcie sobie Sodden! Gdyby nie rzeź miasta i męczeńska śmierć Calanthe, nie byłoby wówczas takiego zwycięstwa.
Krew elfów

Ciekawostki i inne informacje Edytuj

  • Została niemal doszczętnie zniszczona po Rzezi miasta.
  • Cintra to dawna nazwa Sintry - miasta powiatowego w Portugalii, koło Lizbony.

Więcej w Fandom

Losowa wiki