Fandom

Wiedźmińska Wiki

Ciri (odcinek)

3739stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Ciri (odcinek) - trzynasty i ostatni odcinek serialu Wiedźmin. Został stworzony na podstawie opowiadania Coś więcej.

Uwaga! Ta sekcja zawiera szczegóły fabuły lub zakończenia utworu.

Opis odcinkaEdytuj

Po wydostaniu się z lochów wiedźmin Geralt i Jaskier znajdują schronienie u gospodarza. Bard, pamiętając o podziemnych skarbach, wraca do katakumb, narażając się na niebezpieczeństwo pożarcia przez skrzydlate potwory. Atakującą go gadzinę odpędza za pomocą srebrnych monet i zabiera trochę złota. Już on najlepiej wie, jak pożytecznie wydać te pieniądze. Pod nieobecność Jaskra do zagrody przyjeżdża dwoje elfów. Okazuje się, że to starzy znajomi z krańców świata, Galarr i Toruviel. Mimo dawnych konfliktów udaje się wiedźminowi nawiązać z nimi nić porozumienia. Tymczasem powraca Jaskier, strojny jak paw. Śpiewak oprócz żywności dla elfów i swojej ukochanej lutni przywozi odzyskane miecze Geralta. Jaskier wpada na pomysł, jak pomóc głodującym elfom. Uzbrojony już wiedźmin wchodzi do lochów i stacza walkę ze skrzydlatymi potworami. Wiedźmin i bard rozstają się. Geralt wędruje od miasta do miasta poszukując Ciri, lecz także swojej tożsamości. Wątpiąc w odnalezienie swojego Dziecka Przeznaczenia, powraca na wiedźmiński szlak. W ruinach zamczyska ratuje od śmierci przygodnie spotkanego kupca. Wiedźmińskim Prawem Niespodzianki Geralt zobowiązuje znajdującego się w tarapatach Yurgę, by ten oddał mu w zamian za ocalenie życia to, co zastanie w domu, a czego się nie spodziewał. Poranionego i mocno krwawiącego po starciu z potworami Geralta Yurga wiezie do swego domu. Po drodze spotykają uzdrowicielkę, Visennę, która troskliwie opiekuje się chorym, lecząc ciężkie rany. Yurga i wieziony na wozie Geralt docierają w końcu do domu kupca. Ten jest gotów dopełnić przysięgi danej, gdy był w potrzebie. Oprócz dwóch synów Yurgi, w domu czeka przygarnięta w zawierusze wojennej dziewczynka. Przeznaczenie wypełnia się.

ObsadaEdytuj

  • Michał Żebrowski (Geralt)
  • Marta Bitner (Ciri, księżniczka Cintry),
  • Jarosław Gruda (Yurga),
  • Magdalena Warzecha (Visenna, matka Geralta; w odcinku 2 nie występuje w czołówce),
  • Zbigniew Zamachowski (Jaskier),
  • Wiesław Łągiewka (krasnolud),
  • Agnieszka Dygant (elfka Toruviel),
  • Marek Włodarczyk (elf Galarr),
  • Wojciech Zagórski (chłop mieszkający w gospodarstwie rodziców Geralta),
  • Ryszard Wojnarowski (druid z gór),
  • Marek Brodzki (oberżysta),
  • Lech Łotocki (kapłan Jarrow),
  • Krzysztof Wieczorek (kapłan),
  • Rafał Walentowicz (mistrz wiedźmiński),
  • Angelika Brykczyńska (Złotolitka, żona Yurgi),
  • Marek Cydorowicz,
  • Maciej Łagodziński (Geralt z Rivii w młodości),
  • Wojciech Duryasz (stary wiedźmin zabierający małego Geralta z domu, później preceptor Geralta),
  • Waldemar Kownacki (ojciec Geralta),
  • Walery Jonin (Thornwald)

(opis na podstawie analogicznego hasła na stronie filmpolski.pl)

Więcej w Fandom

Losowa wiki