FANDOM

Claremont – miasto w Ebbing. Po drodze z Zazdrości do Claremont leży Fano. Piętnastego dnia września doszło w mieście do masakry. Podczas podróży powrotnej z zamku Stygga, Ciri, Yennefer i Geralt odwiedzili Claremont. W wyniku tej wizyty amfiteatr, spichlerz i browar Houvenaghela zostały strawione przez ogień.

Ważniejsze budynki i miejsca

  • posiadłość kupca Houvenaghela

Ważniejsi mieszkańcy

Dane z książek Sapkowskiego

Miast z Claremont wrócić prosto do Zazdrości, pojechał do Malhoun, gdzie miał licznych znajomków, w tym i kilka panien, do których smalił cholewki.
Wieża Jaskółki

– (...) A pan Bonhart, że do Claremont trza jechać, po drodze do Fano wstępując. Na koniu, co go sobie wybiorę.
Wieża Jaskółki

– Pierwsze pisanie było do mistrza Esterhazy'ego, miecznika i płatnerza z Fano. Drugie zasię do wielmożnego Houvenaghela, kupca z Claremont.
Wieża Jaskółki

– (...) Tedy powiem ci tylko, że ja za jakieś dziesięć dni w Claremont stanę. Kto chce praw dochodzić, zniewag mścić albo Falkę mi odbierać, niechaj do Claremont przybywa.
Wieża Jaskółki

Nie brakowało ochotników. Ba, Claremont miało nawet własną staż ogniową, wyposarzoną i utrzymywaną przez Houvenaghela. Gaszono wytrwale i z poświęceniem. Ale daremnie.
Pani Jeziora

Ciekawostki i inne informacje

  • Claremont to także nazwa jednego z miast w USA, w stanie New Hampshire, w hrabstwie Sullivan.