Fandom

Wiedźmińska Wiki

Cmentar

3742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Udostępnij

Cmentar- wielki potwór, podobny do graveira, jednakże sporo większy i dużo rzadszy od swojego krewniaka. Kolor jego skóry wcale nie jest żółtawy tak jak wielu uważa. Co więcej, jest on wręcz granatowy, dziwne, że tak dużo ludzi go myli.

Występowanie Edytuj

Cmentara można spotkać na pobojowiskach, cmentarzach (jak sama nazwa wskazuje) i wszędzie tam gdzie ktoś zginął. Przyciąga go zapach świeżych zwłok. Nie pogardzi też padliną, zdarzały się też przypadki polowań na ludzi, zapuszczających się wieczorową porą na ich tereny. Cmentar jest rzadki i żyje raczej samotnie, lecz można go też spotkać w niewielkich grupach. To najbardziej groźny i doświadczony trupojad. W grze można je spotkać:

  • W akcie III - kręcą w nocy, przy wierzy na bagnach, przebywają w grupie z kilkoma mniejszymi trupojadami.
  • Akt IV - w Krypcie na polach żyje ogromny cmentar - Ureus. Dostaniemy na niego zlecenie od sołtysa wsi, za wykonanie zadania "pradawny Cmentar" dostaniemy 800 orenów.
  • Akt V - Stara Wyzima : w pobliżu domu Kalksteina oraz podczas eskortowania Shani z miasta, Starożytne Krypty oraz Cmentarz na bagnach. Dostaniemy na nie zlecenie od Zrozpaczonego Ojca, musimy mu przynieść 5 Żuchw cmentara. Za wykonanie zadania otrzymamy 250 orenów.

Edytuj

Wpis w bestiariuszu Edytuj

Cmentar.png

Cmentar w bestiariuszu

Wiele napisano o ghulach i graveirach, są to bowiem istoty, z którymi spotkać się może nawet prosty człowiek, jeśli pociąga go wojaczka lub jeśli z jakiegoś powodu postanowi odwiedzić cmentarzysko. Tymczasem cmentary są rzadkie, lecz gdy pojawią się w nekropolii, całkowicie obejmują ją we władanie. Wszystkie ghule czują przed nimi respekt i muszą się pokłonić cmentarom.

Walka: Edytuj

Cmentary są znacznie silniejsze i bardziej wytrzymałe od wcześniej spotykanych w grze trupojadów. W trakcie walki z nim najlepiej używać Stylu silnego. Jeżeli chodzi o znaki to przede wszystkim Igni. Aard też może się przydać pomimo iż cmentary trudno powalić.

Cemetar w grze Wiedźmin.

Więcej w Fandom

Losowa wiki