FANDOM

Codringher i Fenn – szyld przy wejściu głosił: konsultacje i usługi prawne, jednak tak naprawdę to, co robili Codringher i Fenn, miało niewielki związek z prawem. Starali się unikać kontaktu z prawem i jego przedstawicielami. Condringer był chory na astmę, a Jakub Fenn, na początku uważany za ogólny mit i najłatwiejszy sposób wyłgania się Codringhera od ścigania, okazał się małym karzełkiem o ogromnej głowie i na dodatek kalekim. Do Dorian, gdzie zakład adwokacki "konsultacje i usługi" miał swoją siedzibę, miał zwyczaj przyjeżdżać Geralt. Wiedźmin był stałym klientem zarówno Codringhera, jak i Fenna, i w razie kłopotów zwracał się do nich o pomoc lub radę. Była to organizacja skuteczna i bezwzględna w działaniu. Ostatecznie budynek spłonął, a Codringher i Fenn zginęli z rąk Schirrú.

W grze komputerowej "Wiedźmin" zostają wspomnieni w trakcie pierwszego spotkania Geralta z detektywem Raymond Maarloevem, który informuje go, że z nimi pracował. Geralt, który stracił wcześniej pamięc, nie ma pojęcia, o kogo chodzi, ale domyśla się, że jest to doskonała renoma. Wpis o nich pojawia się po tej rozmowie w glosariuszu.

Nie minęła godzina, a wędrował już ulicami miasta Dorian, szukając znajomego zaułka i znajomego szyldu.
Napis na szyldzie głosił: "Codringher i Fenn, konsultacje i usługi prawne". Geralt jednak wiedział aż nadto dobrze, że to, co robili Codringher i Fenn, miało z reguły nad wyraz mało wspólnego z prawem, sami zaś partnerzy mieli mnóstwo powodów, by unikać jakiegokolwiek kontaktu zarówno z prawem, jak i z jego przedstawicielami. Wątpił też poważnie, by którykolwiek ze zjawiających się w kantorze klientów wiedział, co znaczy słowo "konsultacja".

Czas pogardy

Geralt zakołatał, po czym cofnął się szybko. Wiedział, że zamontowany w drzwiach mechanizm może wystrzelić z ukrytych wśród okuć otworów długie na dwadzieścia cali żelazne szpikulce. Teoretycznie, szpikulce strzelały z drzwi tylko wtedy, gdy ktoś próbował manipulować przy zamku, względnie gdy Codringher lub Fenn naciskali na urządzenia spustowe, ale Geralt wielokrotnie już przekonał się, że nie ma niezawodnych mechanizmów i że każdy z nich działa czasem nawet wtedy, gdy działać nie powinien. I odwrotnie.
Czas pogardy

Dane z glosariusza do gry komputerowej "Wiedźmin" Edytuj

Słynna para detektywów prowadząca kancelarię w Dorian do czasu tragicznej śmierci obu partnerów w niejasnych okolicznościach. W czasach świetności kancelarię odwiedzali ludzie z całej Temerii. Jeśli ktoś miał trudności, kłopoty, problemy - szedł do Codringhera i Fenna. I szybko dostawał do ręki dowody nieuczciwości i malwersacji wspólnika w interesach. Otrzymywał kredyt bankowy bez zabezpieczeń i gwarancji. Jako jedyny z długiej listy wierzycieli egzekwował należności od firmy, która ogłaszała bankructwo. Jego syn wychodził z lochu oczyszczony z zarzutów na podstawie niezbitych dowodów albo zwolniony z braku takowych, bo jeśli dowody były, to znikały tajemniczo, a świadkowie na wyprzódki odwoływali wcześniejsze zeznania. Kochanek żony lub uwodziciel córki w wyniku nieszczęśliwego wypadku doznawał skomplikowanego złamania trzech kończyn, w tym przynajmniej jednej górnej. A zapamiętały wróg lub inny nader niewygodny osobnik przestawał szkodzić - z reguły ginął po nim wszelki ślad i słuch.

CiekawostkiEdytuj

  • W fabule „Sezonu Burz" Biruta Icarti poleca Kapitule skorzystanie z usług kancelarii Codringher i Fenn, która mogłaby znaleźć informacje dyskredytujące Fransa Torquila w oczach zwierzchników. Czarodziejka wspomina też, że kilka lat wcześniej Kapituła korzystała już z usług tej kancelarii w sprawie znanej jako „afera zbożowa".

Więcej z Fandomu

Losowa wiki