FANDOM

Col Serrai – kotlina pełna gorących źródeł i jaskiń, uzdrowisko znajdujące się w Brokilonie. Tam do zdrowia powracał wiedźmin Geralt z Rivii, ranny w potyczce z czarodziejem Vilgefortzem, mającej miejsce na wyspie Thanedd.

Przełożoną uzdrowiska jest driada imieniem Aglaïs.

Zaraz po przyjeździe poinformowano ją, że Aglaïs pilnie oczekuje jej w Col Serrai. Milva zdziwiła się trochę. Aglaïs była przełożoną brokilońskich uzdrowicielek, a głęboka, pełna gorących źródeł i jaskiń kotlina Col Serrai była miejscem uzdrowień. Usłuchała jednak wezwania, będąc przekonana, że chodziło jakiegoś leczonego elfa, pragnącego za jej pośrednictwem skontaktować się ze swym komandem. A gdy zobaczyła rannego wiedźmina i dowiedziała się, w czym rzecz, wpadła w istny szał. Wybiegła z groty z rozwianym, włosem i całą złość wyładowała na Aglaïs.
Chrzest ognia

Leczono go. (...) Leżał w jaskini, w niecce pełnej wody z magicznych brokilońskich źródeł, jego unieruchomione w szynach i na wyciągach kończyny spowite były gęstym kożuchem leczących pnączy conynhaeli i pędami purpurowego żywokostu.
Chrzest ognia

Więcej z Fandomu

Losowa wiki