Fandom

Wiedźmińska Wiki

Conynhaela

3739stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Conynhaela - magiczny lek, pozwalający szybko zregenerować tkankę kostną. Stosowany jedynie przez brokilońskie driady. Conynhaela wnika korzonkami do skóry. Na warstwie skórnej uleczonego można dojrzeć ciemne punkty, miejsca wniknięcia conynhaeli do organizmu. Skutkiem ubocznym takiego leczenia jest podrażnienie pnia nerwowego, najsilniej odczuwa się to w stawach. W zimie bóle się nasilają.

Leczono go. (...) Leżał w jaskini, w niecce pełnej wody z magicznych brokilońskich źródeł, jego unieruchomione w szynach i na wyciągach kończyny spowite były gęstym kożuchem leczących pnączy conynhaeli i pędami purpurowego żywokostu.
Chrzest ognia

Gdy po dwunastu dniach wróciła do Brokilonu, wiedźmin już chodził. (...) Milva nie zdziwiła się – wiedziała o cudownych właściwościach leczniczych leśnej wody i zielska, zwanego conynhaelą. Znała też umiejętności Aglaïs.
Chrzest ognia

- Miałem złamaną rękę i trzon kości udowej.
- Jak dawno temu?
- Miesiąc z okładem.
- I już chodzisz? Niebywałe. Driady z Brokilonu, prawda?
- Jak na to wpadłeś?
- Tylko driady znają leki, zdolne tak szybko odbudować tkankę kostną. Na wierchach twoich dłoni widzę ciemne punkty, miejsca, w które wniknęły korzonki conynhaeli i symbiotyczne pędy purpurowego żywokostu. Conynhaelą umieją posługiwać się wyłącznie driady, a purpurowy żywokost nie rośnie poza Brokilonem. (...)
- Magia driad odbudowała ci uszkodzoną kość, ale jednocześnie spowodowała małą rewolucję w pniach nerwowych. Skutek uboczny, najsilniej odczuwany w stawach.
- Co możesz mi na to poradzić?
- Nic, niestety. Jeszcze przez długi czas będziesz nieomylnie przewidywał słotę. Zimą bóle się nasilą. Nie zalecałbym ci jednak silnych leków znieczulających. Zwłaszcza narkotyków.

Chrzest ognia

Ciekawostki i inne informacje Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki