Fandom

Wiedźmińska Wiki

Coram Agh Ter

3739stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Coram Agh Ter — inaczej Lwiogłowy Pająk. Jest bogiem nagłej i gwałtownej śmierci. Jego kapłani to specjaliści w zadawaniu bólu, cierpienia i rzucaniu klątw. Jedna ze świątyń Lwiogłowego Pająka znajduje się w Mircie (Gelibol – Dolina Nimnar).

Dane z książek SapkowskiegoEdytuj

-(...) Pewnego dnia wypuściliśmy się aż do Gelibolu, pod Mirt, i obrabowaliśmy świątynię. na domiar złego, była tam również młoda kapłanka.
-Co to była za światynia Nivellen?
-Jedna zaraza wie, Geralt. Ale musiała to być niedobra świątynia. Na ołtarzu, pamiętam, leżały czaszki i gnaty, palił się zielony ogień. śmierdziało jak nieszczęście(...)

Ostatnie życzenie

-Mieliście wtedy pecha- powiedział.- Ze wszystkich świątyń w Gelibolu i dolinie Nimnar wybraliście akurat chram Coram Agh Tera, Lwiogłowego Pająka. żeby zdjąć przekleństwo rzucone przez kapłankę Coram Agh Tera, trzeba wiedzy i zdolności, których ja nie posiadam.
Ostatnie życzenie

Dane z glosariusza w grze komputerowej "Wiedźmin" Edytuj

Coram Agh Ter, zwany Lwiogłowym Pająkiem, jest okrutnym bóstwem, które oczekuje od swych wyznawców krwawych ofiar. Kult Lwiogłowego Pająka jest zakazany i tylko w kilku miejscach na świecie jego wyznawcy mogą otwarcie głosić swoją wiarę. Temeria zwalcza wiarę w Lwiogłowego Pająka, a kultyści są sądzeni jako mordercy.

Z gry Wiedźmin:Edytuj

W kanałach w Wyzimie Klasztornej znajduje się wejście do jednej z krypt, zamieszkanej przez członków kultu Lwiogłowego Pająka. Informacje o tym można znaleźć w liście przy ciele rycerza w jednym z zaułków kanałów.

CiekawostkiEdytuj

  • Klątwa rzucona przez kultystów Lwiogłowego Pająka jest jednym z wątków pobocznych w „Rozdrożach”, fanowskiej przygodzie do Wiedźmina wydanej przez grupę modderską Ifrit.
  • Kult Lwiogłowego Pająka jest też wspomniany w innej fanowskiej przygodzie do Wiedźmina, a dokładniej w „I klątwa, i miłość, i zdrada”, wydanej we współpracy dwóch grup modderskich — Muzykantów i Square Crusaders.
  • Coram w Starszej Mowie oznacza „lwa”.

Więcej w Fandom

Losowa wiki