Fandom

Wiedźmińska Wiki

Coram II

3739stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Coram II - czwarty z kolei król Cintry. Syn Corama I i Rigoberty z Lyrii.

Mąż Fiony z Temerii. Mało brakowało a plotki o bękarcie Falki zniszczyłyby ten mariaż. Żeniąc się z nią wprowadził do swej dynastii słynny Genowi Lary.

Z Fioną miał syna Corbetta.

Informacje z opisu rodowodu CirilliEdytuj

Notkę o Coramie napisał Andrzej Sapkowski w opisie rodowodu Ciri na swojej dawnej oficjalnej stronie.

Syn Corama I i Rigoberty z Lyrii (patrz "Dynastia cintryjska"), na tron Cintry wstąpił jako Coram II po śmierci ojca, w wieku lat 35, 13 lat po małżeństwie z Fioną, córką Riannon.

Zmarł w wieku lat 42, wskutek - jak się twierdzi - obrażeń odniesionych podczas turnieju rycerskiego. Coram uwielbiał turnieje i brał udział w każdym możliwym, a był raczej człowiekiem słabego zdrowia, chorowitym i niezbyt zdolnym do rycerskich wyczynów.

Tron objął po nim jego syn, Corbett.

Informacje z opisu dynastii cintryjskiejEdytuj

Notkę o Coramie napisał Andrzej Sapkowski w opisie dynastii cintryjskiej na swojej dawnej oficjalnej stronie.

W herbie Cintry od niepamiętnych czasów w polu lazurowym trzy złote lwy kroczące widnieją. Powiadają, że pod takim właśnie znakiem przodkowie Cintryjczyków w ujście rzeki Jarugi wpłynęli przed laty i taki znak ich wódz swym herbem uczynił. Ród Kruków-Cerbinów takim się właśnie herbem z dawien dawna pieczętował i taki jest on i nynie: trzy złote lwy kroczące w polu lazurowym, jeno że od czasów króla Corama II lwy noszą korony.

Ród Kruków - Cerbinów miał zasię pod tarczą herbową wstęgę, a na niej dewizę głoszącą: "Nunquam retrorsum", co się wykłada jako "Nigdy się nie cofam". Nynie Cintra w herbie wstęgi tej nie ma już, a dewiza owa dewizą Orderu Złotego Lwa uczyniona została, najwyższego w Cintrze odznaczenia, które król za najwyższe tylko zasługi najmężniejszym przyznaje.

Jan z Attre, "Herby zacnych domów królewskich i rycerskich, ich opisanie i dzieje".

– (...) Wówczas to Goidemar wezwał nas znowu. Ostatnią bowiem ze słynnych trojaczków, królewną Fioną, interesował się król Cintry, Coram. Chciał jej na żonę dla swego syna, też Corama, ale znał krążące plotki i nie chciał żenić syna z możliwym bękartem Falki. Zapewniliśmy go całym naszym autorytetem, że Fiona jest dzieckiem legalnym. Nie wiem, czy uwierzył, ale młodzi przypadli sobie do gustu i tym sposobem córka Riannon, prapraprababka waszej Ciri, została wkrótce królową Cintry.
Chrzest ognia

Odnośniki zewnętrzneEdytuj

Ciekawostki i inne informacjeEdytuj

Za jego panowania udostojniono herb Cintry poprzez ukoronowanie widniejących na nim lwów.

Władcy Cintry starszy herb Cintry

młodszy herb Cintry

CerbinCorrelCoram ICoram IICorbettDagoradCalantheRoegnerEist TuirseachNieoficjalny herb prowincji Cintra Emhyr var Emreis
Królowe
Becca z NazairuEschiva z SoddenRigoberta z LyriiFiona z TemeriiElen z KaedwenAdaliaCalanthe • "Cirilla"
Inni członkowie dynastii cintryjskiej
CeranCirraPavettaCirilla

Więcej w Fandom

Losowa wiki