Fandom

Wiedźmińska Wiki

Cyrus Engelkind Hemmelfart

3739stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze10 Udostępnij

Cyrus Engelkind Hemmelfart – sędziwy hierarcha Novigradu, rasista. Cieszy się wysoką pozycją i powszechnym szacunkiem wśród królów północy. Jest przywódcą kultu Wiecznego Ognia.

– Proszę – skinął drżącą dłonią Cyrus Engelkind Hemmelfart, hierarcha Novigradu, z racji wieku, urzędu i powszechnego szacunku per acclamationem zaakceptowany jako przewodniczący obrad. – Proszę zajmować miejsca.
Pani Jeziora

Widząc, że wszyscy już siedzą, hierarcha Novigradu siadł również. Nie bez pomocy paziów podtrzymujących go za trzęsące się ręce.
Pani Jeziora

Niecodzienna uroda, pomyślał hierarcha Hemmelfart, patrząc, jak wszyscy, na wieszany portret rozmiarów, jak pozostałe, co najmniej pół sążnia na sążeń. Dziwna uroda. Głowę dam, że to jakaś metyska. Głowę stawię, że ma w żyłach przeklętą krew elfów.
Pani Jeziora

Cyrus Engelkind Hemmelfart, hierarcha Novigradu, wstał, pozdrowił tłum i defilujące wojsko wzniesieniem rąk, mało wytwornie obracając się zadkiem do królowej Hedwig i nieletniego Radowida, zasłaniając ich połami swej obszernej szaty.
Pani Jeziora

Hierarcha Novigradu, spocony, łapiący powietrze, jak wielki tłusty sum, błogosławił z trybuny mieszczan i defiladę, miasto i świat.
Pani Jeziora

Co to za zbieranina jakaś, co to za szajki, myślał hierarcha Hemmelfart, drżącą ręką błogosławiąc defiladę. Komu tu się wiwatuje? Przekupni kondotierzy, obsceniczne krasnoludy, co to za autorament dziwaczny? Kto w końcu wygrał tę wojnę, oni czy my? No bogów, trzeba zwrócić królom na to uwagę. Gdy historycy i pisarze wezmą się do roboty, należy poddać ich wypociny cenzurze. Najemnicy, wiedźmini, płatni zbóje, nieludzie i wszelki inny podejrzany element ma zniknąć z kronik ludzkości. Ma zostać wykreślony, wymazany. Ani słowa o nich. Ani słowa.
Pani Jeziora

Wiedźmin 3: Dziki Gon Edytuj

Hemeltrt megascope.png

Pojawia się podczas zadań „Dorwać Juniora” (jako widz w czasie walk na arenie) i „Nie ma jak w domu” po drugiej stronie megaskopu. Jest kilka razy wspominany w rozmowach bohaterów. W niektórych domach w Novigradzie wisi jego portret, który można otrzymać od niziołków w trakcie wykonywania zadania "Poeta w opałach". Można go podarować Jaskrowi lub powiesić na ścianie w winnicy.

Wbrew powszechnej opinii, że w Novigradzie rządzą przestępcy (Tasak, Bedlam, Sigi Reuven, Skurwiel Junior), wywiad nilfgaardzki uważa, iż rzeczywistą władzę w mieście ma Wieczny Ogień i hierarcha, a kto ma hierarchę, ten ma Novigrad. Szpiedzy cesarscy stworzyli plan przeciągnięcia Hemmelfarta na stronę Emhyra. Chcieli wykorzystać do tego wielką słabość duchownego – piękne kobiety. Specjalnie przygotowaną młodą dziewczynę mieli mu podstawić na balu u Vegelbudów.

Ciekawostki: Edytuj

  • Maskonury są prześladowane za śpiewanie przyśpiewki „O kapłanie Hemmelfarcie, któremu w głowie tylko kurwy i żarcie”.
  • Do hierarchy ludzie zwracają się per Wasza Ekscelencjo albo Wasza Świątobliwość.
  • Engelkind po niemiecku i holendersku znaczy dziecko anioła.
  • Nazwisko Hemmelfart pochodzi od niemieckiego słowa Himmelfahrt i holenderskiego Hemelvaart, co oznacza „Wniebowstąpienie”.
  • Na portrecie, który otrzymać można w grze Wiedźmin 3, jego twarz przypomina Jana Pawła II, polskiego papieża.

Więcej w Fandom

Losowa wiki