FANDOM

Cyrus Engelkind Hemmelfart – sędziwy hierarcha Novigradu, rasista. Cieszy się wysoką pozycją i powszechnym szacunkiem wśród królów północy. Jest przywódcą kultu Wiecznego Ognia.

Wiedźmin 3: Dziki Gon Edytuj

Hemeltrt megascope

Pojawia się podczas zadań „Dorwać Juniora” (jako widz w czasie walk na arenie) i „Nie ma jak w domu” po drugiej stronie megaskopu. Jest kilka razy wspominany w rozmowach bohaterów. W niektórych domach w Novigradzie wisi jego portret, który można otrzymać od niziołków w trakcie wykonywania zadania "Poeta w opałach". Można go podarować Jaskrowi lub powiesić na ścianie w winnicy.

Wbrew powszechnej opinii, że w Novigradzie rządzą przestępcy (Tasak, Bedlam, Sigi Reuven, Skurwiel Junior), wywiad nilfgaardzki uważa, iż rzeczywistą władzę w mieście ma Wieczny Ogień i hierarcha, a kto ma hierarchę, ten ma Novigrad. Szpiedzy cesarscy stworzyli plan przeciągnięcia Hemmelfarta na stronę Emhyra. Chcieli wykorzystać do tego wielką słabość duchownego – piękne kobiety. Specjalnie przygotowaną młodą dziewczynę mieli mu podstawić na balu u Vegelbudów.

Ciekawostki: Edytuj

  • Maskonury są prześladowane za śpiewanie przyśpiewki „O kapłanie Hemmelfarcie, któremu w głowie tylko kurwy i żarcie”.
  • Do hierarchy ludzie zwracają się per Wasza Ekscelencjo albo Wasza Świątobliwość.
  • Engelkind po niemiecku i holendersku znaczy dziecko anioła.
  • Nazwisko Hemmelfart pochodzi od niemieckiego słowa Himmelfahrt i holenderskiego Hemelvaart, co oznacza „Wniebowstąpienie”.
  • Na portrecie, który otrzymać można w grze Wiedźmin 3, jego twarz przypomina Jana Pawła II, polskiego papieża.