FANDOM

Człowiek - pierwsze spotkanie – trzeci odcinek serialu Wiedźmin. Opowiada o pierwszych doświadczeniach ze spotkania Geralta z różnymi ludźmi – dobrymi i złymi. Jest bardzo luźnym nawiązaniem do Miecza przeznaczenia, jednak nie występuje tam Ciri.

Streszczenie Edytuj

W lesie Geralt jest świadkiem próby gwałtu grupy żołdaków na kilkunastoletniej dziewczynie. Chcąc zapobiec złu, musi stanąć do walki z ludźmi, a więc sprzeniewierzyć się wiedźmińskiemu kodeksowi. Geralt zabija kilku napastników, lecz wobec ataku z tyłu pozostaje bezradny. Gdyby w porę nie pojawił się jego dawny opiekun, nie uszedłby z życiem. Uratowana z opresji dziewczyna to Renfri, księżniczka, która uciekła z zamku, nie mogąc znieść macochy. Chce przystąpić do leśnej bandy, by w przyszłości zemścić się na drugiej żonie ojca. Zdumiony Geralt odkrywa, że dziewczyna nie okazuje mu żadnej wdzięczności. Jest zarozumiała, dwulicowa, zepsuta. Do wiedźmina żywi zaś mieszaninę pogardy i litości. Odprowadziwszy Renfri do kryjówki zbójników, Geralt rusza dalej. Ratuje życie młodziutkiej driadzie Morenn, zabijając leśnego wija. Morenn jest poważnie ranna, ugodziła ją strzała siepaczy Falvicka, który prowadzi podjazdową wojnę przeciw elfom. Dzięki ziołowym miksturom Geraltowi udaje się wyleczyć driadę. Ta okazuje się przeciwieństwem Renfri – cicha, łagodna, a w dodatku zakochana w swym wybawcy. Widząc uczucie Morenn, zakłopotany Geralt postanawia odwieźć ją do rodzinnego Brokilonu[1].

Obsada Edytuj

Niezgodności z książkami Sapkowskiego Edytuj

  • Geralt nie spotkał Renfri, gdy ta była jeszcze dzieckiem. Spotkali się dopiero w Blaviken, gdy Renfri szykowała się do zabicia Stregobora.
  • Geralt w tamtym czasie nie mógł spotkać się z Morenn, gdyż nie było jej wtedy na świecie.

Przypisy Edytuj

  1. Opis na podstawie analogicznego hasła na stronie filmpolski.pl.
  2. Nie występuje w czołówce.