Fandom

Wiedźmińska Wiki

Czarodziej

3902strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Carduin z Lan Exeter
Abelard z Hagge
Detmold z Ban Ard

Czarodziej – obecnie najczęściej człowiek (dawniej większość czarodziejów stanowili elfy), którzy potrafi władać mocą; posiada bardzo rozległą wiedzę w dziedzinie magii, leczenia i astrologii. Sprawnie posługuje się zaklęciami. Magowie zapisali się na kartach historii już na samym jej początku. Dawniej byli szanowani i uwielbiani, jednak ówcześnie ludzie doskonale radzą sobie bez czarodziejów czy innych kwalifikacji, np. wiedźminów. Tych pierwszych nadal najczęściej można spotkać na dworach królewskich, w wielkich miastach lub szkołach Magii (Wyspa Thanedd, Ban Ard). Posiadają własne organizacje takie jak Kapituła czy Rada. Na Północy dysponują znacznymi wpływami, w odróżnieniu od Nilfgaardu, gdzie ich rola została znacznie ograniczona. W grze Wiedźmin 2 każdy czarodziej do rzucania zaklęć używał magicznego kostura.

Ważniejsze postacie Edytuj

Nazewnictwo Edytuj

Na północy Kontynentu najbardziej popularnym zwrotem używanym do określenia mężczyzny władającego magią jest czarodziej, jednak istnieją także inne formy:

  • adept to młody kandydat na czarodzieja, uczący się w szkole magii
  • mag lub magik - potoczna, krótsza forma,
  • czarownik - bardziej niechętna forma, często odnosząca się także w stosunku do wiedźminów,
  • mistrz - tytuł honorowy czarodzieja, który przeszedł magiczne szkolenie.
  • czarnoksiężnikiem lub arcymistrzem nazywa się wyjątkowo potężnych i utalentowanych mężczyzn parających się magią, np. Vilgefortz z Roggeven.

Geralt przyglądał mu się nienatrętnie. Zastanawiał się, ile czarodziej może mieć lat. Wiedział, że ci zdolniejsi potrafili wyhamować proces starzenia się permanentnie i w dowolnym wieku. Mężczyźni, dla reputacji i prestiżu, preferowali wiek zaawansowanie dojrzały, sugerujący wiedzę i doświadczenie.
Miecz przeznaczenia

Próbuję wyjaśnić ci przyczyny, dla których czarodzieje nie przepadają za wsiowymi znachorami, zaklinaczami, uzdrawiaczami, jędzami i wiedźminami. Nazwij to, jak chcesz, nawet zwykłą zawiścią, ale tu właśnie leży przyczyna antypatii. Złości nas, gdy magię, sztukę, którą nauczono nas traktować jako elitarny kunszt, przywilej najlepszych i święte misterium, widzimy w rękach profanów i naturszczyków. Nawet gdy jest to dziadowska, nędzna i śmiechu warta magia.
Miecz przeznaczenia

- Bzdura (...) Czarodziej miałby szpiegować dla Nilgaardu? Z jakich powodów? Dla pieniędzy? Śmieszne. Licząc na wielką władzę pod rządami zwycięskiego cesarza Emhyra? Jeszcze śmieszniejsze. Nie jest tajemnicą, że Emhyr var Emreis trzyma podległych mu czarodziejów krótko. Czarodzieje w Nilfgaardzie traktowani są równie funkcjonalnie jak, dajmy na to, stajenni. I mają nie więcej władzy niż stajenni. Czy którykolwiek z naszych rozwydrzonych magików zdecydowałby się walczyć o zwycięstwo cesarza, przy którym byłby stajennym? Filippa Eilhart, która dyktuje Vizimirowi Redańskiemu królewskie orędzia i edykty? Sabrina Glevissig, która przerywa mowy Henselta z Kaedwen, waląc pięścią w stół i nakazując, by król się zamknął i słuchał? Vilgefortz z Roggeveen, który niedawno odpowiedział Demawendowi z Aedirn, że chwilowo nie ma dla niego czasu?
Czas pogardy

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki