FANDOM

Czarodziejka − obecnie najczęściej ludzka kobieta (dawniej większość czarodziejek stanowiły elfki), która potrafi władać mocą; posiada bardzo rozległą wiedzę w dziedzinie magii, leczenia i astrologii. Sprawnie posługuje się zaklęciami. Czarodziejki zapisały się na kartach historii już na samym jej początku. Dawniej były szanowane i uwielbiane, jednak ówcześnie ludzie doskonale radzą sobie bez czarodziejek czy innych kwalifikacji, np. wiedźminów. Te pierwsze nadal najczęściej można spotkać na dworach królewskich, w miastach lub w szkołach Magii dla kobiet (Wyspa Thanedd). Posiadają własne organizacje takie jak Kapituła czy Rada. Po masakrze na Thanedd stworzyły tajną Lożę, w której zasiadało 12 kobiet. Na Północy dysponują znacznymi wpływami, w odróżnieniu od Nilfgaardu, gdzie ich rola została znacznie ograniczona.

W grze Wiedźmin 2 każda czarodziejka do rzucania zaklęć używała magicznego kostura.

Ważniejsze postacie Edytuj

Tw3 journal philippa

Nazewnictwo Edytuj

Na północy Kontynentu najbardziej popularnym zwrotem używanym do określenia kobiety władającej magią jest czarodziejka, jednak istnieją także inne formy:

  • adeptka - młoda kandydatka na czarodziejkę, ucząca się magii w szkole;
  • magiczka - potoczna, krótsza forma;
  • czarownica - forma wyrażająca niechęć;
  • wiedźma to kobieta specjalizująca się w zielarstwie i eliksirach nie posiadająca magicznych zdolności, także forma obraźliwa dla czarodziejki;
  • mistrzyni - tytuł honorowy czarodziejek, które przeszły magiczne szkolenie;
  • arcymistrzynia - wyjątkowo potężne i utalentowane kobiety parający się magią (np. Tissaia de Vries).

Ciekawostki Edytuj

  • Są bezpłodne, podobnie jak wiedźmini.
  • Przeważnie przyjmuje się każdą czarodziejkę, która zdradza predyspozycje, a ich wygląd później poprawia.

Galeria Edytuj

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Czarodziejka

Więcej z Fandomu

Losowa wiki