FANDOM

Czarodziejki i czarodzieje – książka w grze Wiedźmin. Książka zawiera charakterystykę najważniejszych osobistości spośród czarodziejów i opisuje ich wpływ na politykę.

Treść Edytuj

Czarodziejki i czarodzieje
Marcus Marcellinus

"Bractwo Czarodziejów przestało istnieć po buncie na Thanedd, kiedy część magów oskarżono o zdradę na rzecz Nilfgaardu, po cym aresztowano lub zabito. Byli tam obecni wszyscy liczący się czarodzieje, ponieważ w dniu następnym miała się odbyć ważna narada. Podczas walk ginęli również neutralni magowie, miedzy innymi Hen Gedymdeith, którzy pamiętali jeszcze początki ludzkiej kolonizacji. Wkrótce potem Tissaia de Vries popełniła samobójstwo. Dzień jej śmierci stal się końcem Bractwa i początkiem nowego ładu.

Po buncie na Thanedd niektóre spośród czarodziejek zyskały na znaczeniu. Filipa Eilhart wzmocniła swoja pozycje szarej eminencji na dworze Redanii, a elfka Francesca Findabair, królowa Doliny Kwiatów, bardziej zaangażowała się w sprawy ludzi. Triss Merigold, jedna z młodszych czarodziejek, reprezentująca interesy Foltesta, również włączyła się do kształtowania nowego porządku."

Dziennik Edytuj

Glosariusz: Loża

Lokacje Edytuj