FANDOM

Czart – potwór z gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Mniejsza wersja biesa, spotykana zarówno na Kontynencie, jak i na Skellige. Jego rozmiar jednak nie oznacza, że jest on mniej groźny.

Wiedźmin 3: Dziki Gon Edytuj

Ludzie w swych bajaniach, często mylą czarty z silvanami, przypisując im zdolność mowy i poruszania się na dwóch nogach, zarzucają im pożeranie kapusty z pól, płatanie figli. Pojawienie się tej bestii w okolicy zwykle kończy te opowieści. Stworzenia nie mówią, a jedynie mruczą, prychają i jęczą, poruszają się jedynie na czterech kończynach. Gdy trafią w okolice miejsc zamieszkania pożrą nie tylko kapustę, ale i pozostałe plony, po czym zabiorą się za zwierzynę gospodarczą i okolicznych mieszkańców.

W walce czarty nie znają finezji, po prostu atakują przeciwnika i starają się go powalić masą swego ciała. Kopią, gryzą i drapią. Poza tym mają spore umiejętności regeneracyjne.

Ciekawostki Edytuj

  • Od patcha 1.05, gdy Geralt zabije sporą ilość krów, w jego pobliżu pojawi się dość silny czart, który będzie starał się go "ukarać" za ten czyn. Twórcy wprowadzili te, jak to określili w changelogu "Bydlęce siły zbrojne", aby gracz nie mógł czerpać z krów nieskończonych ilości skóry, mięsa i mleka.

Galeria Edytuj