Fandom

Wiedźmińska Wiki

D'yaebl (miecz)

3742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij

D'yaebl (w Starszej Mowie "diabeł") - miecz występujący w grach Wiedźmin, Wiedźmin 2: Zabójcy Królów oraz Wiedźmin 3: Dziki Gon. Jest to zerrikański miecz. Rękojeść miecza jest zdobiona, długa i szeroka głownia posiada krótki ubytek, znajdujący się na ostrzu tuż przy taszce.

WiedźminEdytuj

W pierwszej części gry Geralt może go dostać od Velerada w V rozdziale, jeśli zdecydował się odczarować Addę Białą. Miecz jest wart tysiąc pięćset orenów, lecz przy sprzedaży jego wartość spada do trzystu orenów.

Cechy i wygląd mieczaEdytuj

D'yaebl
Cechy

Obrażenia +30%

  • Szansa na efekt krytyczny: Ból +50%
  • Szansa na efekt krytyczny: Rozbrojenie +25%

Wiedźmin 2: Zabójcy KrólówEdytuj

W drugiej części gry gracz może zdobyć D'yaebl, importując zapis gry z pierwszej części. Miecz zadaje od dziewięciu do trzynastu punktów obrażeń, daje też premię do natychmiastowego zabicia (+1%). Ma też jedno wolne miejsce na runy.

Ciekawostki Edytuj

  • W pierwszej odsłonie gry opłaca się go używać, jeśli chcemy, by nasz przeciwnik zaznał więcej bólu przed śmiercią.
  • Sam wygląd miecza jest bardzo atrakcyjny (głównie ze względu na jego egzotyczne pochodzenie), a naostrzenie go przy pomocy kamienia runicznego Perun daje mu nie tylko o wiele zwiększoną skuteczność bojową, ale także dodatkowe walory wizualne.
  • Mimo, że to właśnie Velerad wręczył Geraltowi ten miecz, to tak na prawdę zrobił on to na polecenie króla Foltesta. Ten fakt dodaje mieczowi wartość sentymentalną w postaci podarunku od samego króla Temerii.
  • Fakt, że można go zdobyć tylko w jeden sposób, wskazuje na jego unikalność i rzadkie występowanie (Zerrikania) w wiedźmińskim uniwersum.

Więcej w Fandom

Losowa wiki