FANDOM

Dagorad – szósty król Cintry, syn Corbetta i Elen. Poślubił Adalię, która urodziła mu córkę, Calanthe. Wstąpił na tron w wieku 12 lat.

Odbudowywał opinię ojczyzny, którą zniszczył jego ojciec, Corbett.

Charakter

Dagorad był totalnym przeciwieństwem ojca. Był mężczyzną statecznym, skromnym i rozważnym, ojcem i mężem kochającym, a politykiem spokojnym i inteligentnym.

Historia

Młodość

Jedyny syn króla Corbetta i Elen Kaedweńskiej, pierwszy w historii król Cintry, który nie nosił imienia na C.

Podobno jego ojciec był zbyt pijany, by zwrócić uwagę, że królowa Elen nazwała syna lekko tylko zmienionym imieniem jej własnego dziadka, króla Kaedwen Dagreada.

Rządy

Dagorad wstąpił na tron Cintry w wieku lat 12.

Na arenie międzynarodowej postrzegany był jako pijak i łajdak, po ojcu. Były to jednak plotki, bo Dagorad był opozycją ojca.

Czas jego rządów był walką o odbudowanie opinii, którą krajowi i dynastii zniszczył jego Corbett.

Cintryjski król musiał stoczyć ciężką i krwawą walkę z faworytami, faworytkami, totumfackimi i komilitonami poprzedniego władcy, którzy nie chcieli zejść ze sceny, ani tym bardziej ustępować czy akceptować nowych porządków, po śmierci Corbetta. Mieli młodego króla za nieudolnego i łatwego do zmanipulowania, a jeśli plan by się nie powiódł, łatwo by się go pozbyli. Prawda była jednak inna - król działał energicznie i szybko, znalazł poparcie wielu poddanych (w tym wojska). Wkrótce szafoty spłynęły krwią.

Żoną Dagorada dość niespodziewanie została pochodząca z Temerii księżna, atrakcyjna wdowa Adalia zwana „Wróżką”. Ich jedynym dzieckiem była Calanthe.

Śmierć

Dagorad, miłujący łowy, skaleczył się na nich i zaniedbał ranę. Zmarł w wieku 34 lat na zakażenie krwi.

Ciekawostki

  • Był pierwszym w historii królem Cintry, który nie nosił imienia na C,
  • Jedyną rzeczą, którą odziedziczył po ojcu było zamiłowanie do łowów.
Władcy Cintry COA Dynastia Cerbinów

Herb Cintra1 Herb Cintra2

CerbinCorrelCoram ICoram IICorbettDagoradCalantheRoegnerEist Tuirseach

Hrb unof Cintra Nlfgrd Menno Coehoorn (Emhyr var Emreis)

Królowe
Becca z NazairuEschiva z SoddenRigoberta z LyriiFiona z TemeriiElen z KaedwenAdaliaCalanthe

Hrb unof Cintra Nlfgrd Fałszywa Ciri

Inni członkowie dynastii cintryjskiej
CeranCirraPavettaCirilla