Fandom

Wiedźmińska Wiki

Dagorad

3733strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Dagorad – syn Corbetta i Elen, poślubił Adalię, która urodziła mu córkę, Calanthe.

- Calanthe była jedyną córką króla Dagorada i królowej Adalii.
Czas pogardy

Pierwszy rzut oka ujawniał różnice między spłowiałymi już nieco klejnotami rodów starodawnych a herbami szlachty zasłużonej w czasach nowszych, za rządów Dagorada i Calanthe. Te nowsze miały żywe i nie spękane jeszcze barwy, nie znać też było na nich maczku dziurek po kornikach.
Pani Jeziora

Informacje z opisu dynastii cintryjskiejEdytuj

Jedyny syn króla CORBETTA i ELEN Kaedweńskiej - pierwszy w historii Cintry, który nie nosił imienia na C. Podobno jego ojciec był zbyt pijany, by zwrócić uwagę, że królowa ELEN nazwała syna lekko tylko zmienionym imieniem jej własnego dziadka, króla Kaedwen Dagreada. A potem już była za późno.

DAGORAD wstąpił na tron Cintry w wieku lat 12. Czas jego rządów to jedna wielka i uporczywa walka o odbudowanie opinii, którą krajowi i dynastii zapaprał CORBETT. Walka ta nie zawsze i nie wszędzie zakończyła się zwycięsko. Nie tylko wśród sąsiadów, takich jak Brugge, Verden czy Sodden, ale i w krajach tak odległych jak Kovir czy Kaedwen, panowała opinia, że "niedaleko pada jabłko od jabłoni", a DAGORAD na dworze ojca nie mógł nauczyć się niczego poza pijaństwem, łajdactwem i rozpustą. Opinia ta nie miał z rzeczywistością niczego wspólnego, DAGORAD był w każdym względzie istnym zaprzeczeniem ojca - był chłopcem spokojnym i statecznym, mężczyzną skromnym i rozważnym, mężem i ojcem kochającym, politykiem spokojnym i inteligentnym.

Ciężką - i w finalnym efekcie krwawą - walkę musiał DAGORAD stoczyć na własnym podwórku. Aroganccy faworyci, rozwydrzone faworyty, rozbestwieni totumfaccy i zmanierowani zaszczytami komilitoni CORBETTA ani myśleli schodzić ze sceny po śmierci króla, ani myśleli ustępować i akceptować nowych porządków. Myśleli, że łatwo okręcą sobie młodzika dookoła palca, a jeśli będzie trzeba, to się po prostu z nim rozprawią. Sroga ich czekała niespodzianka. Młody król zadziałał energicznie i szybko, a że znalazł poparcie wielu poddanych, w tym wojska, wkrótce głowy rokoszan potoczyły się z szafotu.

Żoną DAGORADA została - dość niespodziewanie - pochodząca z Temerii księżna, atrakcyjna wdówka ADALIA zwana "Wróżką". Ich jedynym dzieckiem była CALANTHE.

Jedynym, co DAGORAD odziedziczył po niesławnej pamięci ojcu, było zamiłowanie do łowów. I to go zgubiło. W wieku lat zaledwie 34 odniósł na polowaniu lekkie z pozoru skaleczenie, zaniedbał je i zmarł na zakażenie krwi.

Władcy Cintry starszy herb Cintry

młodszy herb Cintry

CerbinCorrelCoram ICoram IICorbettDagoradCalantheRoegnerEist TuirseachNieoficjalny herb prowincji Cintra Emhyr var Emreis
Królowe
Becca z NazairuEschiva z SoddenRigoberta z LyriiFiona z TemeriiElen z KaedwenAdaliaCalanthe • "Cirilla"
Inni członkowie dynastii cintryjskiej
CeranCirraPavettaCirilla

Więcej w Fandom

Losowa wiki