FANDOM

Dagorad – szósty król Cintry, syn Corbetta i Elen,mąż Adalii, ojciec Calanthe. Wstąpił na tron w wieku 12 lat, w 1208.

Odbudowywał opinię ojczyzny, którą zniszczył jego ojciec, Corbett.

Charakter Edytuj

Dagorad był totalnym przeciwieństwem ojca. Był mężczyzną statecznym, skromnym i rozważnym, ojcem i mężem kochającym, a politykiem spokojnym i inteligentnym.

HistoriaEdytuj

Młodość Edytuj

Jedyny syn króla Corbetta i Elen Kaedweńskiej, pierwszy w historii król Cintry, który nie nosił imienia rozpoczynającego się od litery C.

Podobno jego ojciec był zbyt pijany, by zwrócić uwagę, że królowa Elen nazwała syna lekko tylko zmienionym imieniem jej własnego dziadka, króla Kaedwen Dagreada.

RządyEdytuj

Dagorad wstąpił na tron Cintry w wieku lat 12.

Na arenie międzynarodowej postrzegany był jako pijak i łajdak, po ojcu. Były to jednak plotki, bo Dagorad był opozycją ojca.

Czas jego rządów był walką o odbudowanie opinii, którą krajowi i dynastii zniszczył Corbett.

Cintryjski król musiał stoczyć ciężką i krwawą walkę z faworytami, faworytkami, totumfackimi i komilitonami poprzedniego władcy, którzy nie chcieli zejść ze sceny, ani tym bardziej ustępować czy akceptować nowych porządków, po śmierci Corbetta. Mieli młodego króla za nieudolnego i łatwego do zmanipulowania, a jeśli plan by się nie powiódł, łatwo by się go pozbyli. Prawda była jednak inna - król działał energicznie i szybko, znalazł poparcie wielu poddanych (w tym wojska). Wkrótce szafoty spłynęły krwią.

Żoną Dagorada dość niespodziewanie została pochodząca z Temerii księżna, atrakcyjna wdowa Adalia zwana „Wróżką”. Ich jedynym dzieckiem była Calanthe.

Śmierć Edytuj

Dagorad, miłujący łowy, skaleczył się na nich i zaniedbał ranę. Zmarł w 1230, w wieku 34 lat na zakażenie krwi.

Ciekawostki Edytuj

  • Był pierwszym w historii królem Cintry, który nie nosił imienia rozpoczynającego się od litery C,
  • Jedyną rzeczą, którą odziedziczył po ojcu było zamiłowanie do łowów.