FANDOM

Damien de la Tour – dowódca gwardii pałacowej na dworze księżnej Anny Henrietty w Beauclair. Występuje w dodatku Wiedźmin 3: Krew i Wino.

Wpis z dziennika

Jedną z osób spotkanych przez Geralta na beauclairskim dworze był kapitan Damien de la Tour, dowódca gwardii pałacowej. Był absolutnie i bezwarunkowo (żeby nie powiedzieć bezmyślnie) oddany swojej służbie, a w księżną wpatrzony był niczym w obrazek. Jeżeli chcecie znać moje zdanie, najpewniej się w niej podkochiwał.

Sprawiał też wrażenie typowego żołnierza, czyli był twardogłowym służbistą, który, widząc Geralta, od razu postanowił pokazać mu, kto ma większe imponderabilia. Wiedźmin, odnosząc się do tego z beznamiętną wyższością, wyzwanie oczywiście przyjął i tym samym zyskał sobie kolejnego wroga.

Po tym, jak ramię w ramię z wiedźminem zaznał smaku krwi, przekonał się, że Biały Wilk to jednak porządny chłop, który przyjechał do Beauclair z pomocą. I można powiedzieć, że nawet podali sobie ręce. Prawie. A przynajmniej chcieli.
Jaskier

Wiedźmin 3: Krew i wino

Jest absolutnie i bezwarunkowo oddany swojej księżnej, darzy ją ogromną estymą i szacunkiem. Sprawia wrażenie stereotypowego żołnierza, zachowuje się więc jak nieufny, twardogłowy służbista. Podczas serii morderstw w stolicy prowadzi śledztwo na temat Bestii z Beauclair. Z niechęcią odnosi się do zaproszonego przez Jaśnie Oświeconą Geralta z Rivii, który ma przejąć stery nad dochodzeniem. Widząc jednak zaangażowanie oraz efekty prac wiedźmina zmienia wobec niego nastawienie na bardziej przyjazne. Wraz ze swymi ludźmi pomaga Geraltowi w dokonaniu szturmu na kasztel Dun Tynne, gdzie znajduje wygnana z dawna siostra księżnej, a tym samym szantażystka oraz dawna miłość Dettlaffa – Syanna. W trakcie ataku wampirów na Beauclair oddział kapitana zostaje zdziesiątkowany, a sam Damien doznaje kolejnej, paskudnej blizny na prawej części twarzy. W wypadku śmierci księżnej czuwa przez bardzo długi czas przy jej grobie. Nie może wybaczyć także Geraltowi tego, że to właśnie on sprowadził Syannę na dwór książęcy i pogrąża się na długie lata w żałobie po Annie Henriettcie.