Fandom

Wiedźmińska Wiki

Declan Leuvaarden

3739stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Pomogę, ale pamiętaj Leuvaarden, że nie jesteśmy przyjaciółmi.
Geralt do Declana Leuvaardena

Declan Leuvaarden - postać z gry komputerowej Wiedźmin, bogaty nilfgaardzki kupiec, członek Gildii Handlowej, prawdopodobnie członek rodziny Berengara Leuvaardena (w akcie I przedstawia się jako "z tych Leuvaardenów") i emisariusz Nilfgaardu, lub Gildii Handlowej.

W akcie I i II zajmuje się handlem kosztownymi rzeczami (alkohol, biżuteria). W akcie III zaprzestaje wszelkiego handlu i zajmowania się zadaniami pobocznymi na skutek "wciągnięcia się" w zadania główne.

HistoriaEdytuj

W akcie I jest zleceniodawcą zadania "Brzemię przeszłości": zaniepokojony losem swego przyjaciela, który szukał przejścia do Wyzimy przez jaskinię niedaleko mostu do Bramy Mariborskiej, zaoferuje wiedźminowi odnalezienie go żywego lub martwego i w przypadku tego drugiego sprawienie mu godnego pochówku w sarkofagu w podziemiach Kościoła Wiecznego Ognia w zamian za 200 orenów nagrody.

W akcie II przesiaduje na grobli, gdzie zleca zadanie "Bezpieczna przystań" - za ubicie utopców z przystani na bagnach zapłaci 400 orenów. W trakcie wykonywania zadania "Tajemnice Wyzimy" w Notatkach Kalksteina okaże się, że sefira Tipperath -  "współczucie" - jest związana właśnie z nim (Geralt napisał, że nigdy nie skojarzyłby Leuvaardena z współczuciem). Kupiec niechętnie sprzeda sefirę, gdyż bardzo się do niej przywiązał, ale ostatecznie sprzeda ją za 500 orenów, żeby nie psuć reputacji bezwzględnego chciwca.

Jest jednym z podejrzanych o współpracę z Salamandrą, figurujących na liście Raymonda Marloevee'a. Zadanie "Podejrzany: Leuvaarden" rozpoczyna się od zdobycia tej listy po napaści elitarnych zabójców na dom Raymonda - to pierwsza poszlaka. Kolejne to informacja o łapówkach od najemników z Grobli i przeczytanie zakrwawionego listu z ciała posłańca na wyspie Wywern. Na podstawie poszlak należy udowodnić winę Leuvaardena: uznanie winy Leuvaardena sprawi, że ten się obrazi i będzie odmawiał interakcji z bohaterem z wyjątkiem kwestii zakupu sefiry. Uniewinnienie kupca doprowadzi do uzyskania od niego informacji o geopolitycznych zainteresowaniach Azara Javeda (wpis do dziennika o Javedzie i skojarzenie z mapą w siedzibie Raymonda). Niewinność Leuvaardena można udowodnić również, po ukończeniu większości zadań z nazwą "Podejrzany...", "Sekcja zwłok", "Wdzięczność grabarza" lub "Poszukiwany" - w tym ostatnim po wygraniu pojedynku pijackiego z posłańcem w nocy w karczmie Miś Kudłacz Leuvaarden okaże się wrogiem Salamander, który zapłaci 600 orenów za kilka brosz tej organizacji.

W akcie III zorganizował przyjęcie na górnym piętrze karczmy Nowy Narakort (zadanie "Eleganckie przyjęcie"). Zaprosił na nie m. in. Talara, Velerada, królewnę Addę i hrabiego de Wetta, Triss Merigold i Geralta z Rivii. U niego rozpoczyna się zadanie "Zamek i klucz" (kupiec podaruje bohaterowi na początku receptę na Dekokt Raffarda Białego), a po jego wykonaniu - "Bez przebaczenia". W "Zamku i kluczu" trzeba mu oddać dwie zaszyfrowane wiadomości, znalezione przy zwłokach Gellerta i Rolanda Bleinheimów. Po przekazaniu tych notek szyfrantom kupiec poinformuje Geralta o jednej z kryjówek Salamander w tajnej części Wyzimy Handlowej i o sekretnym haśle "Lilli nie ogarnął jeszcze płomień". Gdy Triss nakieruje za pomocą zdobytego z tej kryjówki magicznego kamienia ostatnią bazę Salamander w Wyzimie, wówczas Leuvaarden przedstawi wiedźminowi konieczność znalezienia sojusznika dysponującego jakimś oddziałem uderzeniowym na armię organizacji Azara Javeda. Ostatnim razem spotykany jest razem z Triss, Geraltem i sojusznikiem (Zygfrydem lub Yaevinnem) w Nowym Narakorcie) - potem już się nie pojawia w grze i nie wiadomo, co się z nim stało po nadejściu Rodericka de Wetta do tawerny.

W akcie III można spytać Leuvaardena, czy nie czuje wyrzutów sumienia z powodu głodujących biednych w Wyzimie Klasztornej, podczas gdy on sam serwuje na przyjęciu mnóstwo wyszukanych potraw. W odpowiedzi Geralt usłyszy od niego, że pomoc dla wszystkich potrzebujących sprowadziłaby go do ruiny. W czasie ostatniego spotkania w Nowym Narakorcie rzuci niestosowną uwagę o teleportacji: "Słyszałem o rycerzu, który po takiej teleportacji wypłynął ze zbroi jak gotowane flaczki...".

Ciekawostki Edytuj

  • Ciekawostką jest fakt, w jaki sposób wszedł w posiadanie sefiry Tipperath, gdyż wcześniejszym jej właścicielem był Everden z Rinde, który kupił ją od... Geralta z Rivii w przygodzie Efekt Uboczny do gry. Jak na ironię cena zaproponowana przez Leuvaardena jest dziesięciokrotnie wyższa od tej zaoferowanej przez Everdena, któremu Geralt sprzedał kamyk za... 50 orenów (!). 500 orenów za sefirę plus 500 orenów za burzę na ożywienie golema od druidów w lesie na bagnach (nie jest to konieczne, można oczywiście poczekać na burzę) sprawia dodatkowo, że gracz nie otrzymuje praktycznie żadnej nagrody od Kalksteina, który płaci za ukończenie zadania Tajemnicza wieża 1000 orenów.
  • Dubbingował go w polskiej wersji językowej Zbigniew Konopka.
  • Użyczył portretu w dzienniku postaci Porough w anglojęzycznej przygodzie Deception do gry - pierwszej stworzonej do niej przez fanów.
  • W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon na tablicy ogłoszeniowej w jednej ze wsi pod Novigradem można znaleźć ogłoszenie Leuvaardena skierowane do mieszkańców. Informuje w nim, że przez trwającą obecnie wojnę nie będzie mógł się zjawić, jak co roku, na festynie, a także zmuszony jest zaprzestać jakiegokolwiek handlu w tym regionie.

Więcej w Fandom

Losowa wiki