FANDOM

Dekokt Raffarda Białego – eliksir występujący w grach Wiedźmin, Wiedźmin 2: Zabójcy Królów i Wiedźmin 3: Dziki Gon. Wytworzył go po raz pierwszy Raffard Biały.

Wiedźmin Edytuj

Raffard Biały, słynny mag z dawnych czasów, opracował recepturę uzdrawiającego dekoktu z przeznaczeniem dla wojowników, którzy przed wiekami zdobywali nowy świat dla ludzi. Wiedźmini znaleźli inne, bardziej wydajne sposoby produkcji Dekoktu Raffarda Białego z wykorzystaniem składników z potworów. Klasyczny wiedźmiński trening zaleca jednak zażywanie Jaskółki ze względu na wysoką toksyczność Dekoktu.

Źródło Edytuj

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów Edytuj

Może być wykonany według specjalnej receptury.

Wymyślony przez słynnego czarodzieja eliksir sprawia, że wiedźmin może przeżyć rany, które normalnie byłyby dla niego śmiertelne. Rausz wynikły z zażycia eliksiru o gwałtownym działaniu zmniejsza jednak koordynację ruchów, przez co wzmocniony wiedźmin przez jakiś czas zadaje mniejsze obrażenia. Skutek uboczny można zniwelować za pomocą napoju Gawron.

Wypicie powoduje bardzo poważne zatrucie organizmu.
Eliksir należy zażyć przed szczególnie niebezpiecznym starciem.

Wiedźmin 3: Dziki Gon Edytuj

Wiedźmin może mieć jeden eliksir jednocześnie.

Opis przedmiotu Edytuj

Natychmiast przywraca część utraconej żywotności.

Zobacz także Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Nie wiadomo, jak silny w działaniu był Dekokt, jednakże Vesemir w grze Wiedźmin próbował znaleźć go, by podać go rannemu Leo, który miał rozległe obrażenia wewnętrzne.