Fandom

Wiedźmińska Wiki

Demawend

3894strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze5 Udostępnij

Demawend intro.jpg

Demawend podczas rejsu po Pontarze

Demawend III - syn Virfurila, król Aedirn. Władca dość okrutny i zawistny, aczkolwiek również dość inteligentny i znający się na taktyce wojennej, potrafił przewidzieć posunięcia Emhyra var Emreisa. Był radykalnie nastawiony wobec elfów. Zwolennik karnych ekspedycji w Dol Blathanna. Z opisów w książce można jednoznacznie wywnioskować, że był dość grubym mężczyzną. Za jego panowania Aedirn straciło znaczenie. W grze, inaczej niż w książce, przedstawiony jako król nieudolny.

Toczy nieustanne spory z królem Kaedwen - Henseltem, o Górne Aedirn, nazywane przez Henselta "Dolną Marchią".

Śmierć (tylko w Wiedźminie 2)Edytuj

Tuż przed wydarzeniami z gry Wiedźmin 2, Demawend zostaje zamordowany przez Letho w czasie rejsu po Pontarze. Towarzyszył mu mistrz Abelard z Hagge i mistrz łuczniczy Tybalt z Vengerbergu, a także cała świta dworska w postaci gwardii i błaznów. Po jego śmierci królestwo Aedirn pogrążyło się w chaosie, a walki o władzę podejmuje się jego syn, Stennis.

Według gry jego oficjalny tytuł to: "Demawend III", również dowiadujemy się że był szesnastym królem Aedirn.

Demawend, władca Aedirn, siedział rozparty w fotelu, wpatrzony w kufel piwa ustawiony na brzuchu
Krew elfów

A dziś, proszę, Demawend, syn Virfurila, zaprasza do Hagge Foltesta, syna Medella, do kompletu ściągając tam jeszcze Vizimira z Tretogoru, Henselta z Ard Carraigh i wesołą wdówkę Meve z Lyrii.
Krew elfów

- (...) Yennefer mieszka w Vengerbergu, więc Demawend niekiedy zwraca się do niej o pomoc, ale nie współpracują stale. Z pewnością nie można twierdzić, że ona wysługuje się Demawendowi.
Krew elfów

W Dol Angra, dowiedział się Aplegatt, znowu doszło do incydentów, znowu oddział lyrijskiej kawalerii ściął się na granicy z nilfgaardzkim podjazdem, znowu Meve, królowa Lyrii, wielkim głosem oskarżyła Nilfgaard o prowokację i wezwała pomocy od króla Demawenda z Aedirn.
Czas pogardy

– (...) Aedirn jest stracone. Król Demawend zbiegł do Redanii.
Czas pogardy

– Ocenę moralną akcji króla Henselta również zostawiam historykom – podjął Esterad. – Ale jednego spojrzenia na mapę wystarczy, by zobaczyć, że aneksją Północnej Marchii Henselt zagrodził Emhyrowi drogę do Doliny Pontaru. Zabezpieczył flankę Temerii. A także i wam, Redańczykom. Powinniście mu podziękować.
– Podziękowałem – mruknął Dijkstra. – Ale po cichu. W Tretogorze gościmy króla Demawenda z Aedirn. A Demawend ma dość sprecyzowaną ocenę moralną postępku Henselta. Zwykł był ją wyrażać w krótkich a dźwięcznych słowach.

Wieża Jaskółki

W Aedirn zaś wieść o Brennie ku temu się przyczyniła, że zwaśnieni królowie Demawend i Henselt prawice sobie podali i wespół przeciw Nilfgaardowi wystąpili. Grupa Armii "Wschód", co pod wodzą diuka Ardala aep Dahy ku dolinie Pontaru maszerowała, czoła obu sprzymierzonym królom nie zdołała stawić.
Pani Jeziora

Demawend, odwrócony, patrzył na tarcze herbowe na ścianie halli, uśmiechając się lekceważąco, zupełnie jakby to nie o jego królestwo toczyła się właśnie gra.
Pani Jeziora

CiekawostkiEdytuj

  • Dosyć luźno obnosił się z życiem oraz cierpieniem innych (torturował kapłana głoszącego proroctwo Ithlinne, tylko żeby się dowiedzieć czy kapłan został przekupiony przez Nilfgaard).
  • Najwyższy szczyt Iranu w górach Elburs nazywa się Demawend.
  • W Wieży Jaskółki Dijkstra wspomina, że po podbiciu Aedirn przez Nilfgaard był goszczony przez Radę Regencyjną w Tretogorze.

Władcy Aedirn herb Aedirn
BaldwinVidemontVirfurilDemawendStennis I
Inni członkowie dynastii aedirńskiej
Agnes

Więcej z Fandomu

Losowa wiki