FANDOM

Demawend, odwrócony, patrzył na tarcze herbowe na ścianie halli, uśmiechając się lekceważąco, zupełnie jakby to nie o jego królestwo toczyła się właśnie gra.
— Demawend podczas Pokoju Cintryjskiego[źródło]

Demawend III – król Aedirn, syn Virfurila.

Polityka i wygląd

Władca dość okrutny i zawistny, aczkolwiek również dość inteligentny i znający się na taktyce wojennej, potrafił przewidzieć posunięcia Emhyra var Emreis. Był radykalnie nastawiony wobec elfów. Zwolennik karnych ekspedycji w Dol Blathanna. Toczy nieustanne spory z królem Kaedwen - Henseltem - o Górne Aedirn, nazywane przez Henselta Dolną Marchią.

Z opisów w książce można jednoznacznie wywnioskować, że był dość grubym mężczyzną.

W grze Wiedźmin 2

W grze, inaczej niż w książce, przedstawiony jako król nieudolny.

Tuż przed wydarzeniami z gry, Demawend zostaje zamordowany przez Letho w czasie rejsu po Pontarze. Towarzyszył mu mistrz Abelard z Hagge i mistrz łuczniczy Tybalt z Vengerbergu, a także cała świta dworska w postaci gwardii i błaznów. Po jego śmierci królestwo Aedirn pogrążyło się w chaosie, a walki o władzę podejmuje się jego syn, Stennis.

Według gry jego oficjalny tytuł to "Demawend III" i był szesnastym królem Aedirn.

Za jego panowania Aedirn straciło znaczenie.

Ciekawostki

  • Dosyć luźno obnosił się z życiem oraz cierpieniem innych (torturował kapłana głoszącego proroctwo Ithlinne, tylko żeby się dowiedzieć czy kapłan został przekupiony przez Nilfgaard).
  • Najwyższy szczyt Iranu w górach Elburs nazywa się Demawend.
  • W Wieży Jaskółki Dijkstra wspomina, że po podbiciu Aedirn przez Nilfgaard był goszczony przez Radę Regencyjną w Tretogorze.

Galeria

Władcy Aedirn Herb Aedirn
BaldwinVidemontVirfurilDemawendStennis I (opcjonalnie)
Inni członkowie dynastii aedirńskiej
Agnes