Fandom

Wiedźmińska Wiki

Dennis Cranmer

3734strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Lbzt.jpg

Dennis Cranmer i Jarre na ilustracji czeskiego wydania Pani Jeziora

Dennis Cranmer - krasnolud, członek Ochotniczego Hufcu Mahakamskiego, kapitan straży diuka Herewarda z Ellander. Spotkał się z Geraltem przy okazji pojedynku wiedźmina z Taillesem. Walczył w Bitwie pod Brenną. Jest krępy, brodaty, w lisiej szubie, kolczudze, misiurce, nosi topór o podwójnym ostrzu. Przyjaciel Jarre'a.

W czasie Bitwy pod Brenną walczył w Ochotniczym Hufie Mahakamskim wraz z Sheldonem Skaggsem, Zoltanem Chivayem i Yarpenem Zigrinem. Tam spotkał się z Jarre'm i skierował go do Biednej Pierdolonej Piechoty.

Obok niego krzyżował ręce na piersi krępy, brodaty krasnolud w lisiej szubie, kolczudze i misiurce z żelaznych kółek.
Ostatnie życzenie

(..)krasnolud oparł pięść o zatknięty za pas topór o podwójnym ostrzu. - Wiem, jak wykonywać rozkazy, obejdę się bez pouczeń. Panie Geralt, pozwólcie. Jestem Dennis Cranmer, kapitan straży księcia Herewarda.
Wiedźmin ukłonił się sztywno, patrząc w oczy krasnoluda, jasnoszare, stalowe pod płowymi, krzaczastymi brwiami.

Ostatnie życzenie

- Ja - powiedział spokojnie krasnolud i zawadiacko zadarł brodę - nie mam niczego do zarzucenia moim kolanom. Przed nikim nie uciekałem jak do tej pory i przyzwyczajeń nie zmienię. Nie jestem żonaty, o dzieciach nic mi nie wiadomo, a i matki, bliżej mi nie znanej niewiasty, wolałbym w to nie wciągać. Ale rozkazy, jakie mi wydano, wykonam. Jak zawsze, co do joty. Nie apelując do żadnych uczuć, proszę pana Geralta z Rivii, aby podjął decyzję. Zaakceptuję każdą i dostosuje się.
Ostatnie życzenie

- Stać! Na miejsca! - charknął Dennis Cranmer,. dotykając topora. Żołdacy zamarli.
Ostatnie życzenie

Dennis cranmer card.jpg

Dennis na karcie do Gwinta

Krasnolud w ciężkiej szubie, kirysie, żelaznych karwaszach i lisim szłyku z kitą obrzucił bystrym spojrzeniem chłopca, handlarza, potem znowu chłopca.
Pani Jeziora

Nie dla ciebie, pomyślał Dennis Cranmer. Nie dla ciebie, Jarre. Bo ja mam wciąż jeszcze nie spłacone długi u Nenneke. Dlatego chciałbym, byś cało wrócił z tej wojny. A Ochotniczy Huf Mahakamski złożony z krasnoludów, z osobników obcej i gorszej rasy, będą zawsze posyłać z najwredniejszymi zadaniami, na najgorsze odcinki. Tam, skąd się nie wraca. Tam, dokąd nie posłałoby się ludzi.
Pani Jeziora

– Wołać mi tu Yarpena Zigrina i Dennisa Cranmera! Migiem!
Dwa krasnoludy przybywały z najzaciętszego boju, było to widoczne na pierwszy rzut oka. Oba były zbryzgane posoką. Stalowy naramiennik jednego nosił ślad cięcia, które aż postawiło krańce blach sztorcem. Drugi miał głowę owiązaną szmatą, przez którą sączyła się krew.

Pani Jeziora

Więcej w Fandom

Losowa wiki