Fandom

Wiedźmińska Wiki

Detmold

3733strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze7 Share

Detmold z Ban Ard - płowowłosy czarodziej żywiołu powietrza pochodzący z Ban Ard. Miał brata Drithelma, z którym był blisko związany, zabitego podczas rebelii na Thanedd.

Po śmierci swojego brata podczas przewrotu na Thanedd, poprzysiągł zemstę tym, którzy mieli coś wspólnego z jego śmiercią. Przeniósł się do Kaedwen, gdzie został najbardziej zaufanym doradcą króla Henselta.

Charakter i wygląd Edytuj

Jako, że był on czarodziejem powietrza, jego charakterystycznym atrybutem był kostur, zakończony blaszanym anemoskopem w formie koguta. Przy pasie zwykle nosił torbę i przytroczone butelki z magicznymi wywarami. Miał własnych niewolników, których magicznie przymuszał do zaspokajania swoich potrzeb.

Był metroseksualistą i homoseksualistą, co widać m.in w scenie z Detmoldem podczas zadania Kość z kości oraz wtedy, gdy mówi, że Triss nie jest w jego typie, więc nie może mu się w taki sposób "odwdzięczyć". Można to również wywnioskować z rozmów z Geraltem.

Nienawidzi Filippy Eilhart. Z wzajemnością zresztą.

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów Edytuj

Najważniejszym celem czarodzieja jest pragnienie eksterminacji Wiewiórek, gdyż uważa ich za bandytów i morderców (prawdopodobnie to oni zabili Drithelma). Łaknie również śmierci zaprzedanych Nilfgaardowi czarodziejów - zdrajców oraz wszystkich innych których posądza przyczynienie się do śmierci brata.

Detmold jest jedną z ważniejszych postaci i jednym z głównych antagonistów w grze. Jak twierdzono, był on człowiekiem, dla którego przestały istnieć jakiekolwiek normy etyczne i moralne. By zrealizować swoje plany, nie zawaha się przed niczym. Traktuje innych przedmiotowo i po trupach dąży do celu. Jako nadworny mag króla Henselta, ma ogromne znaczenie polityczne w Królestwach Północnych.

Ginie zamordowany przez Vernona Roche'a lub na rozkaz Filippy Eilhart i Saskii lub ucieka podczas nieudanego odbicia Anais przez samego Vernona.

Czarodzieje przedstawili się. Jednym był Drithelm z Pont Vanis, drugim jego brat Detmold. Obaj byli w służbie króla Esterada z Koviru. Obaj okazali się małomówni, obaj odeszli przy pierwszej nadarzającej się okazji.
Czas pogardy

Keira Metz wróciła po krótkiej chwili, nie sama. Towarzyszył jej płowowłosy czarodziej, którego wczoraj przedstawiono Geraltowi jako Detmolda z Ban Ard. Ten na widok wiedźmina zaklął i uderzył pięścią o dłoń.
Czas pogardy

Ciekawostki Edytuj

  • Wcześniej służył u Esterada, króla Koviru.
  • Po śmierci swojego brata, sporządził listę winnych jego śmierci, którą nieustannie poszerza o nowe nazwiska.
  • Głosu w grze Detmoldowi użyczył Janusz German.
  • Posiada kolekcję drogocennej, srebrnej zastawy z Nazairu.
  • Pomimo, iż był magiem powietrza, był specjalistą m.in. w posługiwaniu się magią ognia, ponadto interesował się nekromancją.
  • Detmold miał męskiego kochanka co możemy zobaczyć w akcie III jeśli pomagamy Roche'owi.

Galeria Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki