FANDOM

Detmold z Ban Ard – płowowłosy czarodziej żywiołu powietrza pochodzący z Ban Ard. Brat Drithelma z Pont Vanis zabitego podczas rebelii na Thanedd.

Po śmierci swojego brata podczas przewrotu na Thanedd, poprzysiągł zemstę tym, którzy mieli coś wspólnego z jego śmiercią. Przeniósł się do Kaedwen, gdzie został najbardziej zaufanym doradcą króla Henselta.

Charakter i wygląd

Jako, że był on czarodziejem powietrza, jego charakterystycznym atrybutem był kostur, zakończony blaszanym anemoskopem w formie koguta. Przy pasie zwykle nosił torbę i przytroczone butelki z magicznymi wywarami. Miał własnych niewolników, których magicznie przymuszał do zaspokajania swoich potrzeb.

Był metroseksualistą i homoseksualistą, co widać m.in w scenie z Detmoldem podczas zadania Kość z kości oraz wtedy, gdy mówi, że Triss nie jest w jego typie, więc nie może mu się w taki sposób "odwdzięczyć". Można to również wywnioskować z rozmów z Geraltem.

Nienawidzi Filippy Eilhart z wzajemnością.

Historia

Przewrót na Thanedd

Podczas rebelii na Thanedd wraz z bratem byli po stronie królestw Północy. Nieznane są jego dalsze losy.

Gra Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Najważniejszym celem czarodzieja jest pragnienie eksterminacji Wiewiórek, gdyż uważa ich za bandytów i morderców (prawdopodobnie to oni zabili Drithelma). Łaknie również śmierci zaprzedanych Nilfgaardowi czarodziejów - zdrajców oraz wszystkich innych których posądza przyczynienie się do śmierci brata.

Detmold jest jedną z ważniejszych postaci i jednym z głównych antagonistów w grze. Jak twierdzono, był on człowiekiem, dla którego przestały istnieć jakiekolwiek normy etyczne i moralne. By zrealizować swoje plany, nie zawaha się przed niczym. Traktuje innych przedmiotowo i po trupach dąży do celu. Jako nadworny mag króla Henselta, ma ogromne znaczenie polityczne w Królestwach Północnych.

Ginie zamordowany przez Vernona Roche'a lub na rozkaz Filippy Eilhart i Saskii lub ucieka podczas nieudanego odbicia Anais przez samego Vernona.

Ciekawostki

  • Wcześniej służył u Esterada, króla Koviru,
  • Po śmierci swojego brata, sporządził listę winnych jego śmierci, którą nieustannie poszerza o nowe nazwiska,
  • Głosu w grze Detmoldowi użyczył Janusz German,
  • Posiada kolekcję drogocennej, srebrnej zastawy z Nazairu,
  • Pomimo, iż był magiem powietrza, był specjalistą m.in. w posługiwaniu się magią ognia, ponadto interesował się nekromancją,
  • Detmold miał męskiego kochanka co możemy zobaczyć w akcie III jeśli pomagamy Roche'owi,
  • Według Dareae (prostytutki w Flotsam) Detmold wygląda jak "głodny, stary jaszczur",
  • W Niemczech znajduje się miasto o nazwie Detmold.

Galeria